۱۳۹۸ مهر ۲۶, جمعه

زندانی سیاسی محمد حبیبی کیست؟


زندانی سیاسی محمد حبیبی کیست؟
نام و نام خانوادگی: محمد حبیبی
محل تولد: قم
تاریخ تولد: ۱۲ آذر ۱۳۵۸
تحصیلات: کارشناسی در رشته دبیری ساخت و تولید
اتهامات: اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور
محکومیت: ۱۰ سال و نیم زندان و ۷۴ ضربه شلاق/ ۲ سال ممنوعیت فعالیت
تاریخ آخرین بازداشت: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
محل‌های حبس: زندانهای اوین و فشافویه
گردآوری و تنظیم: ۱۷مهر ۹۸

محمد حبیبی معلم و فعال صنفی معلمان در ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ بازداشت شد. مأمورین، این معلم را در برابر دیدگان دانش آموزانش مورد ضرب و شتم قرار داده و دستگیر کردند. سپس به منزل او رفته و آن جا را تفتیش کردند. محمد حبیبی به بند ۲ الف اوین منتقل شد.

در ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ علیرغم موافقت بازپرس با صدور قرار وثیقه و آزادی موقت وی، سپاه پاسداران با آزادی او مخالفت کرد. اما سرانجام روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ پس از تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.
محمد حبیبی در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در تجمع سراسری معلمان در تهران بازداشت شد.
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ به زندان فشافویه منتقل گردید و مدت ۴ ماه و نیم در زندان فشافویه بود.
وی در مرداد ۱۳۹۷، در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی احمدزاده به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، به ۷ سال و نیم حبس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام »به ۱۸ ماه حبس تعزیری، «اخلال در نظم عمومی» ۱۸ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم گردید.

آقای حبیبی در شهریور ۹۷ به زندان اوین منتقل شد.
دادگاه تجدید نظر وی در تاریخ دوم آبان ۹۷ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظراستان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر برگزار شد ودر دی ماه ۹۷ رای دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.
در تابستان سال ۹۷ طی حکم کارگزینی، حقوق ماهیانه محمد حبیبی قطع شد.
این معلم زندانی در دی ۱۳۹۷ چنین نوشته است: « با وجودی که در این مدت ده‌ ماه با فشارها و ناملایمات فراوانی مواجه بوده‌ام، در مشورت با وکلای مجربم، از هرگونه انتشار مطلب یا امضای بیانیه‌هایی که در مناسبتهای مختلف از زندان و از طرف همبندیانم صادر می‌شد، خودداری کردم، تا از هرگونه بهانه‌جویی‌های احتمالی برای کاهش رأی بدوی جلوگیری شود.

ادامه مطلب را از لینک زیر دنبال کنید...
لینک مطلب در سایت: https://bit.ly/2nWffQy


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر