۱۳۹۸ مهر ۲۶, جمعه

خطر اعدام در ملاء عام مهداد ملاحی به اتهام قتل دو مامور نیروی انتظامی


مهداد ملاحی  شهروند بلوچ اهل سنت، به اتهام قتل دو مامور نیروی انتظامی، حکم دو بار اعدامش توسط دیوان عالی کشور تایید شده و به زودی حکمش اجرا می شود.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، آقای ملاحی به قتل دو مامور مرزبانی نیروی انتظامی متهم است.

منابع رسمی حکومتی گزارش دادند که در خرداد ماه ۹۸ دریابانان نیروی انتظامی «به منطقه میناب اعزام شدند و با مشاهده قاچاقچیان کالا به آن‌ها فرمان ایست دادند. اما قاچاقچیان با ماموران درگیر شدند.» در این درگیری دو نفر از ماموران انتظامی کشته شدند.

به گفته این منابع عاملان این اتفاق که سه نفر «قاچاقچی احشام» اعلام شدند و آقای ملاحی جزو آن‌ها بوده، بلافاصله دستگیر شدند

کمتر از دو ماه بعد در تاریخ ده مرداد دادگاه کیفری یک استان هرمزگان آقای ملاحی را با اتهام «قتل عمد» و به عنوان «عامل اصلی»‌کشته شدن ماموران نیروی انتظامی، به «دو فقره قصاص با طناب دار در ملا عام در شهرستان محل وقوع جرم – میناب -» محکوم کرد.

این در حالی است که یک شاهد عینی که در زمان وقوع حادثه در قایق خود در دریا شاهد اتفاق بوده است در مصاحبه با بنیاد عبدالرحمن برومند، گفته های مقامات رسمی حکومتی در رابطه با و قوع درگیری را رد کرد و تاکید کرد که ماموران مرزبانی فرمان ایست نداده‌اند: «اول صبح،‌دو اکیپ مرزبانی به سمت قایق آقای ملاحی که در حال حمل پانزده گوسفند برای فروش در بندر خصب عمان بود، رفتند. یکی از آن‌ها به محض این‌که به او نزدیک شد شروع به تیراندازی کرد.

بقیه مطلب را از لینک زیر دنبال کنید...
لینک مطلب در سایت: https://bit.ly/2VPf5ai

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر