۱۳۹۸ آبان ۲, پنجشنبه

اعمال فشار غلامرضا ضیایی بر روی زندانیان زندان اوین


پس از شروع به کار غلامرضا ضیایی به عنوان ریاست زندان اوین فشار و محدودیتهای اعمال شده بر زندانیان افزایش یافته است.
در همین رابطه حسن جعفری همسر زندانی سیاسی مریم اکبری‌منفرد طی مصاحبه ای با کمیپن حقوق بشر خبر از اعمال محدودیت‌های جدید علیه زندانیان زندان اوین داده است. آقای جعفری از جمله به ممانعت از ملاقات حضوری وی با همسرش در روز یکشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸ اشاره کرد و گفت رییس جدید زندان اوین با وضع محدودیت‌های جدید، شرایط را برای زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها سخت‌تر کرده است.

آقای جعفری، همچنین اظهار داشت: «همسر من براساس قانون مجازات اسلامی و دیگر قوانین خود جمهوری اسلامی باید آزاد شود اما نه تنها او را آزاد نمی‌کنند که تاکنون در ده سال گذشته یک ساعت هم مرخصی نیامده و حالا هم برای ملاقات حضوری مشکل ایجاد کرده‌اند.»

مریم اکبری منفرد بیش از ۱۰ سال است که به صورت مداوم و بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد.
مریم اکبری منفرد صبح روز ۱۰ دی ۱۳۸۷ بازداشت شد و خانواده وی تا پنج ماه از وضعیت و محل نگهداریش هیچ اطلاعی نداشت. مریم اکبری منفرد تا ۴۳ روز پس از بازداشت در سلول انفرادی بسر می‌برد و تحت بازجویی‌های شدید قرار داشت. او از دسترسی به وکیل مدافع محروم بود و وکیل مدافع تسخیری خود را برای اولین بار در روز دادگاه ملاقات کرد.
مریم اکبری منفرد در خرداد ماه ۱۳۸۸ پس از یک محاکمه به شدت ناعادلانه توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام محاربه به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

ادامه مطلب را از لینک زیر دنبال کنید...
لینک مطلب در سایت: https://bit.ly/2PfpeLX

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر