۱۳۹۸ مهر ۲۹, دوشنبه

بازداشت محمدرضا فقیهی وکیل عباس لسانی فعال آذربایجانی


محمدرضا فقیهی وکیل فعال آذربایجانی عباس لسانی در جریان دفاع از پرونده موکلش در اردبیل بازداشت شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام روز یکشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸ سیدمحمدرضا فقیهی پس از حضور در دادستانی اردبیل که از طرف قاضی نونهال معاون دادستان این شهر احضار شده بود، بازداشت شد.

علت دستگیری و اتهام انتسابی آقای فقیهی تاکنون مشخص نشده است. مقامات قضایی اردبیل به فعالین ملی مدنی این شهر که پیگیر آزادی وی بوده‌اند عنوان کرده‌اند؛ فعلا تصمیمی برای آزادی ایشان اتخاذ نشده است.
این وکیل دادگستری اهل اردبیل و ساکن تهران بارها توسط مقامات قضایی اردبیل تهدید شده بود که «درصورت عدم کناره‌گیری از وکالت پرونده آقای لسانی که در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده، عواقب سختی در انتظارش خواهد بود.»
وی پیگیر انتقال پرونده آقای لسانی به دیوان عالی کشور بود. او صبح امروز نیز در زندان اردبیل با این زندانی سیاسی آذربایجانی دیدار و گفتگو کرده است.

آقای فقیهی بصورت داوطلبانه پرونده ده‌ها زندانی از جمله زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران را وکالت کرده و قبل از این نیز از سوی بازجویان وزارت اطلاعات در تهران بارها بازجویی و دعوت به کناره‌گیری از پرونده زندانیان سیاسی-عقیدتی گردیده است.

عباس لسانی، فعال سیاسی سرشناس محبوس در بند ۷ زندان اردبیل پیشتر در دادگاه بدوی به ۸ سال زندان و تبعید محکوم‌شده بود که این حکم از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی ناصر عتباتی، به ۱۵ سال حبس و دو سال تبعید به شهر یزد افزایش پیدا کرد.

ادامه مطلب را از لینک زیر دنبال کنید...
لینک مطلب در سایت: https://bit.ly/2Mxl1BB

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر