۱۳۹۸ آبان ۲, پنجشنبه

اجرای حکم غیر انسانی قطع دست متهم به سرقت در زندان ساری


حکم غیر انسانی قطع دست یک متهم به سرقت در زندان ساری به اجرا درآمد. روابط عمومی دادگستری استان مازندران روز چهارشنبه اول آبان‌ماه ۹۸ در اطلاعیه‌ای از اجرای حکم حد یک سارق در استان خبر داد.

روابط عمومی دادگستری استان مازندران با ادعای این که متهم به سرقت اقرار به ۲۸ فقره سرقت از منازل مردم در شهرستان محمود آباد، نور و حومه کرده بود اعلام کرد که اجرای حکم قطع دست این متهم در زندان ساری با حضور مقامات قضایی به اجرا در آمد.

حکم قطع دست برای برخی متهمان به سرقت بر اساس ماده ۲۷۸ قانون مجازات اسلامی در ایران صادر و اجرا می‌شود. بر اساس این ماده، «حد سرقت» در مرتبه اول «قطع چهار انگشت دست راست سارق از انتهای آن است، طوری که انگشت شست و کف دست باقی بماند.» صدور و اجرای حکم قطع دست از سوی قوه قضاییه بارها از سوی نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر به عنوان مجازاتی بی‌رحمانی و غیرانسانی محکوم شده و کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از آن را ممنوع کرده است.

شایان ذکر است که این احکام غیرانسانی  در شرایطی برای مردم ایران اجرا می‌شود که دزدان و سارقان اصلی میلیاردی اموال مردم ایران در رأس حاکمیت آزادانه مشغول دزدی و خالی کردن جیب مردم هستند.

لینک مطلب در سایت:  https://bit.ly/3633rgI

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر