۱۳۹۸ مهر ۲۸, یکشنبه

بازداشت چهار فعال ادبی در شهرستان بوکان


چهار فعال ادبی اهل شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند.
به گزارش آژانس خبری کردپا روز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه۹۸، چهار فعال ادبی کُرد اهل شهرستان بوکان بوکان به نام‌های «ژاکا اسماعیل‌پور، سمکو معروفی، هومن فیضی و شاهو خضری» از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شدند.

محل سکونت این شهروندان حین بازداشت مورد تفتیش و بازرسی نیروهای اطلاعاتی قرار گرفته است. این افراد پس از دستگیری به بازداشتگاهی در ارومیه منتقل شدەاند.

بازداشت شدگان عضو یک انجمن ادبی در شهر بوکان می‌باشند. تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاع دقیقی در دست نیست.

شایان ذکر است که در هفته ای که گذشت به دنبال تجمعات اعتراضی شهروندان کرد برای محکوم کردن لشکرکشی ترکیه به کردستان سوریه ده‌ها تن از شهروندان کرد در تهران و شهرهای کردی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

در همین رابطه نیروهای اداره اطلاعات مریوان روز شنبه ۲۰ مهر دست‌کم ۱۵ شهروند اهل مریوان را بازداشت کردند. در همین روز دست‌کم دو شهروند ازجمله محمدمحسن موسوی و عبدالله جهان‌بین توسط نیروهای امنیتی در خیابان فردوسی تهران بازداشت شدند.

-روز یکشنبه ۲۱ مهر نیروهای اداره اطلاعات سردشت سه شهروند اهل نلاس را به نام‌های عبدالله سلیمانی، هیمن عبداللهی و سمیع کریمی بازداشت کردند.

-در تجمع اعتراضی شهروندان کرد مقابل سفارت ترکیه در تهران ۱۰ تن از شهروندان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند که بیشتر آنها دانشجو بودند.


لینک مطلب در سایت:  https://bit.ly/2P4Scym

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر