۱۳۹۸ مهر ۲۷, شنبه

انتقال مهدی فراحی شاندیز و محمد ریاضت به سلول انفرادی پس از اعلام اعتصاب غذا


 پس از اعلام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی مهدی فراحی شاندیز و رضا ریاضت، این دو زندانی سیاسی به سلول انفرادی منتقل شدند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام این دو زندانی سیاسی از روز پنج‌شنبه ۲۵ مهرماه ۹۸، در اعتراض به شرایط اسفناک زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) اعتصاب غذا کرده‌اند و روز ۲۶ مهرماه به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

شایان ذکر است که شمار زیادی از زندانیان این زندان حتی از داشتن تخت و اتاق محروم هستند. آنها زندگی کارتن خوابی و خانه بدوشی دارند و در زمستان و تابستان، صبح تا شب را در حیاط زندان بدون سرپناه سر میکنند.
کانون حقوق بشری نه به زندان، نه به اعدام پیش از این گزارشهایی را در خصوص کمبود غذا و شیوع انواع بیماریها پوستی در این زندان منتشر کرده بود.

کیفیت و حجم غذا در این زندان به شدت پایین آمده است. نانها کوچکتر شده و زندانیان سیر نمی شوند. فروشگاه زندان از بیرون نان سنگگ خریده و به زندانیان به قیمت ۲ هزار تومان می فروشد و به همین علت زندانیان مجبور هستند برای تأمین مواد غذایی خود از خانواده هایشان جهت خرید نان روزانه پول درخواست کنند.
علاوه بر این وضعیت بهداشت زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) به شدت خراب است. پیش از این مقدار کمی مواد شوینده، برای شستشو و امور بهداشتی، به زندانیان داده می‌شد. اما همین میزان مواد شوینده نیز قطع شده است. تعداد قابل توجهی از زندانیان به بیماری گال مبتلا شده اند. با توجه به تراکم جمعیت و عدم بهداشت و قرنطینه نکردن زندانیان بیمار، تهدید همه گیرشدن این بیماری وجود دارد.

ادامه مطلب را از لینک زیر دنبال کنید...
لینک مطلب در سایت: https://bit.ly/33LvKyk

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر