۱۳۹۴ شهریور ۳۰, دوشنبه

بیانیه جامعه زندانیان سیاسی ایران در رابطه با مرگ مشکوک شاهرخ زمانی فعال کارگری و زندانی سیاسی در زندان گوهردشت

#ايران - بیانیه جامعه زندانیان سیاسی ایران در رابطه با مرگ مشکوک شاهرخ زمانی فعال کارگری و زندانی سیاسی در زندان گوهردشت


سی وهفت سال دستگیری، شکنجه، زندان، و اعدام هزاران تن از آزادی خواهان و فعالان سیاسی که در کارنامه سیاه رژیم فاشیستی حاکم بر میهنمان ایران وجود دارد، گواهی برعدم پایبندی نهادهای قضائی و امنیتی آن به معیارها، قوانین و میثاق های بین المللی است، و موجب شده تا هر روز در ایران شاهد اعدام، سرکوب آزادی های اجتماعی، واعمال فشار مضاعف بر زندانیان باشیم. مضاف بر اینها، زندانیانی که بر اساس قوانین قرون وسطائی همین رژیم محکوم شده اند، از بسیاری از حقوق اولیه خود در دوران محکومیت محروم هستند.
اعمال محرومیت های پزشکی در چند ساله اخیر از جمله منجر به شهادت دوتن از زندانیان سیاسی ،محسن دگمه چی و هدی صابر، گردید. همچنین، پخش پارازیت های مضر در محدوده فضای زندان تاکنون موجب تاثیرات مخرب جسمی و روحی بر زندانیان شده و گمان آن می رود که مرگ مشکوک برخی از زندانیان همچون امیر حسین حشمت ساران ،منصور رادپور و افشین اسانلو، که همگی در زندان گوهردشت به سر می برده اند، ناشی از همین صدمات جبران ناپذیر باشد. آخرین نمونه این مرگ های مشکوک، فوت فعال کارگری و زندانی سیاسی مقاوم شاهرخ زمانی است که به گفته همبندیانش همواره سعی درانجام ورزش داشته و از روحیه ای بالا برخوردار بوده است، که در کمال ناباوری به طور ناگهانی در خواب فوت میکند.
جامعه زندانیان سیاسی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان، همبندیانش، وعموم مبارزین راه آزادی میهن، از مجامع بین المللی ذیصلاح و مدافع حقوق بشر مصرانه میخواهد که نسبت به حفظ جان و آزادی زندانیان از هیچ کوششی فروگذار نکرده و برای بهبود شرایط محیطی زندانیان علی الخصوص رفع پارازیت، ونیز رسیدگی به زندانیانی که از بیماری های صعب العلاج رنج می برند، رژیم را تحت فشار قرار دهند.
با درود و ادای احترام به شهید راه آزادی میهن زنده یاد شاهرخ زمانی

#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر