۱۳۹۴ مهر ۶, دوشنبه

حميدرضا عسگري بازجوی زندانیان سیاسی؛ عضو تیم هسته ای سعید جلیلی

#ایران - حميدرضا عسگري بازجوی زندانیان سیاسی؛ عضو تیم هسته ای سعید جلیلی


حمیدرضا عسگری بازجوي حرفه اي كه در کار خود به خشونت بالا و اعتراف گیری همراه با ضرب و شتم و تهدید و ارعاب معروف است، از شهر اصفهان به استخدام اداره کل اطلاعات آن استان درآمد.او سپس با خوش خدمتی در پرونده برخی نزدیکان آیت الله منتظری، خود را به تهران منتقل کرد و در دهه ۷۰ با نماینده وقت دادستان در وزارت اطلاعات یعنی محسنی اژه ای ارتباط نزدیک برقرار کرد و به یکی از چهره های اطلاعاتی مورد اعتماد محسنی اژه ای تبديل شد.
عسگري پس از جلب نظر مقامات بالا در پرونده های سیاسی، با اعمال نفوذ نهادهای امنیتی به سمت مدیرکل نهادهای بین المللی در وزارت اطلاعات منصوب شد تا پای او از همین جایگاه به مذاکرات هسته ای باز شود. پس از اينكه احمدی نژاد پست رياست جمهوري را با تقلب از آن خود كرد، با توجه به حضور محسنی اژه ای در راس وزارت اطلاعات، عسگری هم به جایگاهی بالا در وزارت اطلاعات نائل شد.
عسگری در دوره حضور علی لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته ای، از حوزه مربوط به مذاکرات کنار رفت و به فعالیت خود در وزارت اطلاعات مشغول بود تا آنکه با حضور جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، دوباره به مذاکرات هسته ای بازگشت.
عسگری از جمله عوامل امنیتی است که بدون نام در سایت رجانیوز قلم می زند.او حتی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ نیز برای پیروز کردن جلیلی به هر قیمت، گام برداشت. این چهره مدعی اصول و ارزش ها، در عین حال دلالی از تنگناهای تحریم و کاسبی با رنج های ملت را هم در کارنامه خود دارد. او با تلاش های همکارانش در تیم جلیلی، ارقام میلیاردی به جیب زده است.کلاهبرداری دو میلیون دلاری از سازمان انرژی هسته ای، یکی از پرونده های اقتصادی عسگری است. ماجرا از این قرار است که او در دوره مدیریت فریدون عباسی بر سازمان انرژی اتمی، نرم افزاری را با قیمت ۲ میلیون دلار به این سازمان پیش فروش می کند، اما هرگز نرم افزار را تحویل نمی دهد…





#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر