۱۳۹۵ فروردین ۱۲, پنجشنبه

بیانیه عفو بین الملل در باره وضعیت افشین سهراب زاده

 #ایران - بیانیه عفو بین الملل در باره وضعیت افشین سهراب زاده 




بیانیه عفو بین الملل در باره وضعیت افشین سهراب زاده بیانیه ای صادر کرد.در این بیانیه با عنوان زندانی در نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی از وی یاد شده و خواستار اقدام فوری در مورد وضعیت افشین سهراب زاده شد.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه ضمن درخواست اقدام فوری اعلام کرد افشین سهراب زاده  که در حال گذرندان ۲۵ سال حبس خود در تبعید در یک زندان دور افتاده در جنوب استان هرمزگان می باشد نیاز مبرم به رسیدگی درمانی ویژه در بیرون زندان دارد. او در وضعیتی است که جانش تهدید می شود و دور بودن طولانی از یک درمان مناسب این وضعیت را تشدید کرده است.
در این بیانیه  آمده: افشین سهراب زاده، ۲۴ ساله و زندانی سیاسی که از سرطان روده رنج میبرد و اکنون نیز دچار مشکلات تنفسی و خونریزی داخلی است به خاطر مشکلات پزشکی و وضعیت بد جسمی نیاز فوری به رسیدگی تخصصی پزشکی دارد اما تاکنون به درخواست وی توجهی نشده است.
آقای سهراب زاده در حین بازجویی توسط ماموران اطلاعات کامیاران مورد ضرب وشتم قرار گرفته که این ضرب و شتم ها منجر به پارگی فتق و شکستگی بینی و مشکلاتی از ناحیه مثانه شده است، وی به این خاطر در دو دوره ی تقریبا ده روزه در بیمارستان سنندج بستری شد.
 علیرغم پیگیری های خانواده سهراب زاده اوایل تابستان سال ۹۴ با پرداخت مبلغ ۴ میلیون تومان، این زندانی جهت درمان پزشکی به زندان اوین منتقل شده بود، پس از چند ماه و بدون هیچ رسیدگی پزشکی به وضعیت وی به علت بالا بودن هزینه درمان (حدود ۷۰ میلیون تومان) و عدم توانایی پرداخت این مبلغ توسط خانواده وی به زندان میناب بازگزدانده شد، بازگرداندن این زندانی به محل سابق نیز برای خانواده اش مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه در پی آورد.
افشین سهراب زاده متولد ۱۳۶۹ است وی در ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ در جاده سنندج-کامیاران در اتوبوس در حال حرکت به اتهام فرار از کشور جهت عضویت در یکی از احزاب کرد توسط اداره اطلاعات کامیاران بازداشت شد.
گفتنی است که سهراب زاده بعد از اتمام بازجویی ها به زندان مرکزی سنندج منتقل و  در سال ۱۳۹۰ به زندان میناب تبعید شد.
افشین سهراب زاده به اتهام محاربه به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شده است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر