۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

اعلام اعتصاب غذا از طرف افشین بایمانی در حمایت از دو زندانی ایرج حاتمی، فرید آزموده

#ایران - اعلام حمایت و هشدار از وضعیت دو زندانی ایرج حاتمی، فرید آزموده



زندانی سیاسی زندان رجایی شهرافشین بایمانی در نامه ای با اعلام حمایت از ایرج حاتمی و فرید آزموده اعلام کرد در حمایت از امروز اعتصاب غذا خود را شروع میکند. 


اعلام حمایت و هشدار از وضعیت دو زندانی «ایرج حاتمی، فرید آزموده»
من افشین بایمانی در منتهای احساس نگرانی از وضعیت دوست و همبندی شجاع و غیرتمندم که وضعیت امروزش در بهداری زندان بسیار پریشانم کرده، ضمن همدردی با ایشان نسبت به وضعیت به شدت خطرناک او هشدار داده  به اطلاع می رسانم که :
 من با آقای ایرج حاتمی مدت 4 سال را در یک بند حبس کشیدم و به خوبی می دانم که چگونه بعد از محاکمه حتی از کلیه حقوق زندانیان عادی هم محرومش کردند. چگونه 2 تا 3 سال زندان را که اساسا هم در انفرادی بوده، زورگویانه و خودسرانه از مدت زندان ایشان حذف و اساسا در حکم نهایی محاسبه نشده و به تصریح به او گفته اند که: آن 2، 3 سال حساب نیست!! از نزدیک شاهد بوده ام که به خاطر اعتراض به بی عدالتی ها و بی انصافی ها تنبیه شده، و به خاطر اعتراض به وضعیت زندان به بندهای خظرناک منتقل شده و بارها توسط زندانیان اجیر شده مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حتی سر و صورت او را با سیگار سوزانده بودند. و چگونه به خاطر حمایت از یک گزارش حقوق بشری از گزارشگر ویژه (احمد شهید) با ضرب و شتم گارد زندان به بندهای دیگر منتقل شده... 
هر انسانی بعد از این همه تحمل ظلم و تعدی در یک جا بالاخره کاسه صبرش تمام می شود و چون هیچ مرجع دادخواهی وجود ندارد دست به کارهای خطرناک و آسیب رساندن به خود می زند... اینبار اما چون می داند که به طرو واقعی قصد از بین بردن و " کشتن سفید" او را دارند ... و این را بارها به طور غیر مستقیم به او گفته اند، آن طور که خودش گفته ، اجازه نمی دهم مرا مثل بقیه بی سر و صدا و تحت عنوان "نزاع جمعی" ، "مصرف دارو ، سکته و ... " بکشند، خودم با اعتصاب غذا تا مرگ این همه ظلم، و اجحاف به زندانیان به طور خاص ( گوهردشت کرج ) را به گوش جهانیان می رسانم.

اینجانب افشین بایمانی بعد از 16 سال در زندان بودن، چون از همه این حقایق آگاه بوده ام و می دانم که این سرنوشت همه زندانیان است، (چون هیچ فریاد رسی ندارند) از خواسته های به حق و اولیه (از جمله تامین جانی در زندان) آقایان ایرج حاتمی و فرید آزموده حمایت و در حمایت از آنها، هم دست به اعتصاب غذا می زنم. چون ظلم و ستمی که به آنها می شود به خاطر دفاع از اولیه ترین حقوق همه ما زندانیان هم هست و من هم مثل همه زندانیان دیگر از آنها حمایت می کنم و خواستار توجه کلیه مجامع حقوق بشری به وضعیت خطرناک این دو زندانی هستم.
افشین بایمانی - زندانی سیاسی زندان گوهردشت کرج - نهم فروردین 1395

رونوشت به: گزارشگر ویژه 
عفو بین الملل

 در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر