۱۳۹۵ فروردین ۱۲, پنجشنبه

خونریزی کلیوی حسین رونقی در چهارمین روز اعتصاب غذا

 #ایران - خونریزی کلیوی حسین رونقی در چهارمین روز اعتصاب غذا



حسین رونقی زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا در زندان اوین در چهارمین روز از اعتصاب غذای خود دچار خونریزی کلیه شده است. 
این زندانی سیاسی در اعتراض به ناعادلانه بودن حکم صادر شده برای وی و عدم رسیدگی پزشکی در حال اعتصاب غذا می باشد. 
 وی دو روز پیش بدلیل ضعف جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل شد. اين زنداني اعلام کرده تا رسیدن به خواسته های قانونی خود به اعتصابش ادامه خواهد داد. 
حسين رونقي در بهمن ماه ۱۳۹۴ با فشار مأموران امنیتی اطلاعات سپاه و دادستانی تهران پس از اجرا گذاشتن وثیقه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی خود مجبور به بازگشت به زندان اوین شد.
حسین رونقی که علاوه بر بیماریهای گوارشی و کلیوی، به بیماری دیسک کمر و آرتروز گردن و زانو مبتلا شده، علیرغم دستور دادستانی برای مداوا به بیمارستان اعزام نشده است.
حسین رونقی در سال 88 دستگیر و درسال 89 به 15 سال زندان محکوم شد. 
 پدر حسین رونقی در باره بیماریهای فرزندش و نگهداری وی در وضعیت نامساعد زندان میگوید : 
آقای لاریجانی فکر کند این پسر خودش است که برایش سی سال زحمت کشیده است. آیا با فرزند خودشان اینگونه برخورد میکنند؟ کوچکترین بیماریهایشان را در خارج از کشور حل می کنند. پسرم در محرومترین شهر استان آذربایجان بزرگ شده است. بیمارستانی که برای این شهر ساختند هیچ امکاناتی ندارد که مردم مراجعه کنند. باید برای بیماری پسرم به تهران میرفتیم. هفت بار پسرم تحت عمل جراحی قرارگرفته است . من از همه مقامات تقاضا دارم پسرم را آزاد کنند. برای همه مقامات نامه فرستادم که این بیمار است نگذارید به زندان برود. چرا باید جایی باشد که حتی نمیتوانند داروهایش را بدهند. برای پسرم پرونده سازی کرده اند و حالا میخواهند جانش را بگیرند.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر