۱۳۹۶ شهریور ۱۰, جمعه

آخرین اخبار از زندانیان سیاسی اعتصابی رجایی شهر در سی و چهارمین روز اعتصاب غذا

#حقوق_بشر #ایران - آخرین اخبار از زندانیان سیاسی اعتصابی رجایی شهر در سی و چهارمین روز اعتصاب غذا



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ آخرین اخبار از نزدیک به بیست زندانی سیاسی اعتصاب کننده در زندان رجایی شهر حاکی از وخامت حال آنها دارد. این زندانیان سیاسی امروز ۱۰ شهریور ماه؛  سی و چهارمین روز اعتصاب غذای خود را می گذرانند.
این در حالیست که روز گذشته ۹ شهریور ماه؛ خانم عاصمه جهانگیر طی بیانیه ای که از طرف آقای احمد شهید گزارشگر ویژه  برای آزادی مذهب و عقیده و  دینیس پوراس، گزارشگر ویژه برای حق دسترسی همگان به بالاترین استانداردهای سلامت جسمی و روانی حمایت شد؛ از وضعیت زندانیان سیاسی اعتصابی رجایی شهر ابراز نگرانی کرده و خواهان گفتگوی با آنها شدند.
آخرین وضعیت زندانیان سیاسی اعتصابی به این شرح است:

زندانی سیاسی ابوالقاسم فولادوند را تا 12 مهر ماه ممنوع الملاقات کرده اند. علاوه بر این امیر قاضیانی نیز ممنوع الملاقات است.
شاهين ذوق تبار،محمد اميرخيزی و سعيد شيرزاد پس از 33 روز اعتصاب غذا از نظر جسمی بسیار ضعیف شده و فشار خون آنها پایین است. این زندانیان اعتصابی طی هفته گذشته چندين بار نامه اعتصاب خود را به بهداری زندان فرستادند اما با توجه به دستور رييس زندان مبنی بر عدم رسیدگی به این زندانیان اعتصابی؛ بهداری نیز هيچ كدام از نامه ها را قبول نكرده و هیچگونه رسیدگی به این زندانیان نمی شود.

روز شنبه چهارم شهریور ماه؛ شاهین ذوقی تبار به بند 2 الف زندان اوین که متعلق به اطلاعات سپاه پاسداران است منتقل شد و تا روز سه شنبه هفتم شهریور به خاطر اعتصاب غذای خود در زندان گوهردشت مورد بازجویی قرار گرفت و توسط بازجویان سپاه تهدید به پرونده سازی مجددگردید.
وضعیت جسمانی وی که همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد وخیم گزارش شده است. فشار خون او بسیار پایین است و تاکنون 12 کیلو وزن کم کرده است.
شاهین ذوقی تبار در روز سه شنبه 7 شهریور هنگامی که از ۲ الف اوین به زندان گوهردشت برگشت به دستور مهدی فر رییس قرنطینه زندان گوهردشت به سلول انفرادی قرنطینه رفت و و پس از چند ساعت تحمل انفرادی به بند منتقل گردید. وی بارها توسط مسئولین قرنطینه مورد توهین و ازار و اذیت قرار گرفت.

لازم به ذکر است از هنگامی که مهدی فر رییس قرنطینه زندان گوهردشت شده زندانیانی که به هر دلیل چه از دادگاه یا بیمارستان از اعزام برمیگردند توسط مهدی فر و پاسداربندها مورد توهین و بازرسی شدید قرار میگیرند و با زندانیان مانند برده برخورد می شود.

محمد نظری زندانی در اعتصاب غذا وضعيت جسمی نامناسبی دارد و از مشكلات قلبی نيز رنج میبرد.خواسته ی این زندانی سیاسی؛ اعاده ی دادرسی به پرونده اش ميباشد. وی مدت ۲۴سال است که در زندان محبوس است.

باتیر شاه محمد اف که تبعه ترکمنستان می باشد و به اتهام  واهی جاسوسی توسط اطلاعات دستگیر شده است و ۸/۵ سال است که زندان میباشد نیز اعلام اعتصاب غذا کرده است. وی ۳ ماه است که از تماس با خانواده اش و ارتباط با سفارت کشور خود محروم است.
خواسته وی مانند دیگر زندانیان اعتصابی این است که با وی مانند برده برخورد نشود و بتواند به حقوق اولیه و انسانی خود دست پیدا کند.

لازم به ذکر است که مسئولین زندان گوهردشت برای تخریب روحیه زندانیان تمام کتاب ها و دستنوشته های آنان را از بین برده اند.

علاوه بر این زندانی سیاسی ارژنگ داوودی که در انفرادی زندان مرکزی زابل محبوس است؛ در حمایت از زندانیان اعتصابی گوهردشت؛ همچنان در اعتصاب غذا بسر می برد. وی در سیزدهمین روز اعتصاب غذا و دارو بسر می برد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی #تبعید #گوهردشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر