۱۳۹۶ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

اعدام ۵ زندانی از جمله یک زن در شهرهای اردبیل؛ بروجرد؛ خرم آباد؛ مشهد و زنجان

#حقوق_بشر #ایران - اعدام ۵ زندانی از جمله یک زن در شهرهای اردبیل؛ بروجرد؛ خرم آباد؛ مشهد و زنجان 



حداقل ۵ زندانی شامل ۴ مرد و یک زن در زندانهای ایران اعدام شدند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ در روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور؛ ۴ مرد و یک زن در زندانهای اردبیل؛ بروجرد؛ خرم آباد؛ مشهد و زنجان اعدام شدند.
علاوه بر این ۱۲ زندانی در زندان رجایی شهر و یک زندانی در بروجرد در سلولهای انفرادی در انتظار اجرای قریب الوقوع اعدام هستند.
صبح روز دوشنبه ۲۷ شهریور شاهین پارساجو ۲۳ ساله در زندان مرکزی اردبیل در حضور ۵۰ زندانی اعدام شد. همچنین زندانی دیگری که هنگام دستگیری ۲۴ ساله بود؛ پس از ۴ سال حبس در زندان مرکزی مشهد اعدام شد. از هویت وی اطلاعی در دست نیست.
بر اساس گزارشهای خبرگزاریهای حکومتی صبح روز ۲۸ شهریور ماه؛ حسین دالوند به اتهام قتل در زندان بروجرد؛ حاجی سبزعلی متهم به قتل و محکوم به قصاص در محوطه زندان پارسیلون خرم آباد و یک زندانی زن با هویت "ن. ا"نیز در زندان زنجان  اعدام شدند.

علاوه بر اعدامهای فوق در زندان رجایی شهر ۱۲ زندانی در روزهای گذشته به سلولهای انفرادی منتقل شده و در انتظار اجرای حکم اعدام هستند. در زندان بروجرد نیز زندانی دیگری به هویت “پیمان جودکی” در زندان بروجرد کماکان در سلول انفرادی به سر می برد که در صورت عدم رضایت اولیای دم طی روزهای آینده در همین زندان اعدام خواهد شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #اعدام #اردبیل #بروجرد #خرم آباد #مشهد #زنجان  #زن

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر