۱۳۹۶ شهریور ۱۰, جمعه

زجر و شکنجه زندانیان اعدامی و خانواده ها در شب اعدام

#حقوق_بشر #ایران -زجر و شکنجه زندانیان اعدامی و خانواده ها در شب اعدام



بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ دو روز پیش روز ۸ شهریور ماه؛ سه زندانی در محوطه زندان مرکزی اردبیل اعدام شدند. 
این سه جوان که از محکومین مواد مخدر بودند؛ فردین حسینی؛ مسعود ولی زاده و نورالدین احمدی نام داشتند. 
 فردین حسینی ۳۱ ساله؛ مهندس شیمی و مجرد بود. مسعود ولی زاده دارای یک فرزند بود. هر سه زندانیان اعدام شده از ساکنین شهر اردبیل بودند.
بر اساس گزارش نزدیکان به خانواده های زندانیان؛ مسئولین زندان اردبیل در نهایت شقاوت زندانیان اعدامی را به سلولهای انفرادی منتقل کرده و سپس با دستبند و پابند بستند. آنها سپس به خانواده های زندانیان اعلام کردند که برای آخرین دیدار با فرزندانشان به مقابل زندان بیایند. 
 این خانواده ها از ساعت ۴ تا ۷ صبح در مقابل در زندان به انتظار ملاقات ایستادند. در نهایت به اقوام درجه یک زندانی در حد ۵ دقیقه اجازه ملاقات دادند. 
خانواده ها با دیدن وضعیت فرزندانشان قبل از اعدام با دستبند و پابند به شدت آشفته و معترض بودند. مادر یکی از زندانیان به اصرار از سرباز نفر همراه فرزندش خواسته بود که دستبند وی را باز کنند که بتواند فرزندش را در آغوش بگیرد ولی اجازه این کار را نداده بودند.
به گفته حاضرین در صحنه صدای فریادهای خانواده ها هنگام اعدام فرزندانشان تمامی محوطه زندان را فراگرفته بود و همه زندانیان به وضوح صدای آنها را می شنیدند. مسئولین زندان از ترس واکنش خانواده ها و زندانیان فضا را به شدت امنیتی کرده بودند. حدود سی تا چهل مامور اعم از سرهنگ نیروی انتظامی؛ نیروهای حفاظتی و انتظامی برای جلوگیری از واکنش خانواده ها در محوطه آماده مقابله با آنها ایستاده بودند.


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی #تبعید #گوهردشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر