۱۳۹۶ مهر ۳, دوشنبه

سهیل عربی در اعتصاب غذای خشک

#حقوق_بشر #ایران - سهیل عربی در اعتصاب غذای خشک



 زندانی سیاسی زندان اوین سهیل عربی پس از ۵۸ روز اعتصاب غذا اعتصاب خشک کرد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ از روز اول مهر ماه پس از محرومیت از ملاقات این زندانی سیاسی اقدام به اعتصاب خشک کرد. 
سهیل عربی متولد ۱۳۶۴ یک وبلاگ نویس ایرانی است. وی مدیریت هشت صفحه در شبکه اجتماعی فیس بوک را بر عهده داشته است. وی متأهل و دارای یک فرزند است.  او در سال 93 به اتهام اهانت به مقدسات به اعدام محکوم شده بود.
سهیل عربی در آبان ۱۳۹۲ به همراه همسرش توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران دستگیر گردید. همسرش پس از چند ساعت آزاد شد اما وی برای مدت دو ماه در سلول انفرادی تحت بازجویی و شکنجه بود و سپس به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل گردید.

اتهامات وی سب‌النبی و اهانت به امامان شیعه و  خامنه‌ای و احمد جنتی و غلامعلی حداد عادل در شبکه های مجازی است. در پی این اتهامات عربی به اعدام محکوم گردید و حکم وی در روز ۴ آذر ۱۳۹۳ در دیوان عالی کشور به تأیید رسید.

سهیل عربی، در دادگاه تجدید نظر، به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی و نجات از حکم اعدام محکوم شد. او می‌بایست ضمن گذراندن هفت سال ونیم زندان، مجموعه ای از کتابهای آخوندی را بخواند و گزارش تحقیقات به دادگاه ارائه کند که از اعدام نجات پیدا کند.
علاوه بر این حکم در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به اتهام توهین به رییس وقت دانشگاه علامه طباطبایی، آیت‌الله احمد جنتی و غلامعلی حدادعادل از طریق نوشته هایش در فیسبوک در شعبه ۱۰ دادگاه ویژۀ کارکنان دولت به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد. او همچنین در شهریور ۱۳۹۳ به اتهام توهین به علی خامنه ای، رهبرجمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به ۳ سال حبس محکوم شد که این حکم نیز به فاصله کوتاهی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید شد. 
در مرداد ماه سال ۹۶ خانم نسترن نعیمی همسر سهیل عربی؛ در منزل شخصی دستگیر و برای وی پرونده سازی شد. اتهام وی مشخص نیست ولی یکی از اتهامات ارتباط با رسانه های خارجی است. 
پس از دستگیری خانم نعیمی؛ سهیل عربی زندانی عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به دستگیری همسرش توسط نیروهای سپاه پاسداران دست به اعتصاب غذاای اعتراضی زد. همسر سهیل عربی پس از هشت روز آزاد شد. ولی فشار روی او ادامه دارد و از کار اخراجش کردند.
در روز ۲۸ شهریور سهیل عربی در وضعیت اعتصاب غذا در نامه ای به به فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: 
پس از ۵۸ روز بازجویی تحت شکنجه نیروهای تحت امر شما و با اکراه پس از نقض حکم اعدامم در نهایت به تحمل هفت سال و نیم حبس بابت توهین به مقدسات محکوم شدم.

در حالی که باید روز گذشته از زندان آزاد می شدم نه تنها نیروهای شما جلوی آزادی قانونی من را گرفتند بلکه به تشکیل پرونده جدیدی برای من و همسرم مبادرت کرده اند.
وی از فرمانده قرارگاه ثارالله خواست که خودش و همسرش را تبرئه و از آزادی اش جلوگیری نکنند و الا اعتصاب غذایش را به اعتصاب خشک تبدیل خواهد کرد و اینکه فرمانده سپاه ثارالله را مسئول سلامتی و وضعیت خود می داند. 
سهیل عربی را از روز اول مهر ممنوع الملاقات کرده اند. او هم از روز اول مهر اعتصابش را به خشک تبدیل کرده است. 
نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی بعد از دستگیری مکررا طی تماس های تلفنی مورد تهدید قرار گرفته که اطلاع‌رسانی درباره پرونده اتهامات مطروحه برای این خانواده را سنگین‌تر خواهد کرد.
سهیل عربی علیرغم سرگیجه، سردرد شدید حالت تهوع و مشکلات بینایی بر اثر ضرب و شتم  از رسیدگی درمانی مناسب در زندان محروم مانده است.
در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#اوین #اعتصاب_غذا #زندان  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر