۱۳۹۶ شهریور ۲۹, چهارشنبه

اعتصاب غذای مجدد حمزه درویش زندانی بیمار اهل سنت

 #حقوق_بشر #ایران - اعتصاب غذای مجدد حمزه درویش زندانی بیمار اهل سنت



 حمزه درویش زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که در ۱۶ شهریورماه پس از ۲۸ روز به اعتصاب غذای خود پایان داده بود مجددا از ۲۰ شهریورماه در پی خلف وعده مسئولین اعتصاب غذای خود را از سر گرفت و اکنون نهمین روز اعتصاب غذا را با شرایط جسمانی نامناسب سپری می کند.
حمزه از نظر خانواده که او را دیده اند و می شناسند عملا بیماری جدی روانی دارد. جای او اساسا در زندان نیست بلکه باید هر چه سریعتر به یک مرکز درمانی منتقل شود.

حمزه درویش روز سه شنبه  ۱۴ شهریورماه در بیست و هشتمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود با یکی از معاونان زندان ملاقات کرد و با وعده مساعد این مسئول مبنی بر پیگیری مشکلاتش به اعتصابش پایان داد. با اینحال پس از چهار روز در شرایطی که کماکان از ضعف جسمانی رنج می برد و بخاطر اعتصاب اول ۱۱ کیلوگرم کاهش وزن داشته است دوباره اعتصابش را از سر گرفت. حمزه در روزهای منتهی به پایان اعتصاب اولش حتی قادر به راه رفتن نبود و با ویلچر جابه جا می شد. این اعتصاب دوباره مایه نگرانی بیش از پیش خانوده اش شده است.
وضعیت این جوان تالشی در زندان رجایی شهر کرج به حدی وخیم شده است که عملا قادر به همزیستی با سایرین و انجام امور اولیه خود در زندان نیست. شرایط روانی وخیم او در سایه بی توجهی مسئولین هر روز به وخامت می گراید.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#زندان #رجایی_شهر #اوین #اعتصاب_غذا #اهل_سنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر