۱۳۹۶ شهریور ۳۰, پنجشنبه

شکنجه زندانی به قصد مرگ تدریجی توسط مسئولین زندان به دلایل شخصی

#حقوق_بشر #ایران - شکنجه زندانی به قصد مرگ تدریجی توسط مسئولین زندان به دلایل شخصی



رییس داخلی بند یک زندان مرکزی اردبیل به دلیل وابستگی خانوادگی به شاکی پرونده یک زندانی؛ علاوه بر اعمال نفوذ شخصی در پرونده وی اقدام به شکنجه مستمر و نوبه ای او میکند.
بر اساس گزارشهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ روز ۲۷ شهریور ماه؛ رئیس داخلی بند یک زندان مرکزی اردبیل به نام فرهاد نوروزی اقدام به بیرون کشیدن یک زندانی به نام مسلم شیری و شکنجه وی با شلاق در قرنطینه بیرونی بند کرد. بر اساس همین گزارش آزار و اذیت این زندانی بطور مستمر و هرچند وقت یکبار انجام می شود به طوری که مسلم شیری دچار مشکل و بیماری لگن شده است.
 نوروزی بارها صراحتا به این زندانی گفته است که مجازات تو مرگ با چوبه دار نیست. با مرگ تدریجی تو را می کشم و صدایت به جایی نمی رسد.
به گفته منبع مطلع؛ مسلم شیری هر چند وقت یکبار به بیرون بند برده شده و به مدت چند روز و بعضا تا یکماه در قرنطینه بیرونی زندان به صورت انفرادی زندانی شده و مورد شکنجه قرار می گیرد. وی برای همبندیان خود تعریف کرده است که در ماه گذشته پس از انتقال به قرنطینه دست وی را از پشت بسته؛ پاهایش را پابند زده و به این حالت به ستونی بستند تا نتواند به هیچ شکلی  خود در مقابل ضربات وارد خود را محافظت کند. 
وی در ماه گذشته به مدت ۲۴ روز تحت این شکنجه قرار داشت. در حالیکه طبق قوانین خود زندان نیز برای تنبیه زندانی می بایست برگه امضا شده با زمانبندی محدود داشت. 
مسلم شیری فرزند محمد قلی متولد ۳ خرداد سال ۶۰ در تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال ۸۸ از ساکنین پاکدشت ورامین در اردبیل به اتهام قتل دستگیر شده است. وی مدت هشت سال است که در انتظار حکم اعدام به سر می برد. فرهاد نوروزی رئیس بند یک زندان مرکزی اردبیل از اقوام مقتول بوده و قصد کشتن وی زیر شکنجه را دارد. این زندانی از نزدیکان خود خواسته است که صدای وی را به بیرون از زندان رسانده و از هموطنان برای رهایی از این وضعیت کمک می خواهد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#بلوچ #شکنجه #اردبیل # #اعدام 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر