۱۳۹۷ خرداد ۳۱, پنجشنبه

زندانی اهل سنت محکوم به اعدام عبدالرحمن سنگانی در معرض کوری است





زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت عبدالرحمن سنگانی هم اکنون در زندان رجایی شهر در معرض کوری است. اما مسئولین زندان با کارشکنی از اعزام او به مراکز درمانی جلوگیری می کنند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ بر اساس گزارشهای رسیده؛ عبدالرحمن سنگانی زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت؛ محکوم به اعدام از ناحیه چپ بدن معلول و بی حس بوده و نیمه مفلوج است. 
علاوه بر این مدت زیادی است که دو چشم آقای عبدالرحمن سنگانی عفونت کرده و در معرض از دست دادن بینایی است. با وجود این از اعزام او به مراکز درمانی جلوگیری بعمل می آید. سه ماه پیش که قرار بود عبدالرحمن سنگانی را برای درمان به بیرون از زندان اعزام کنند؛ رئیس زندان غلامرضا ضیایی؛ مسئول حفاظت زندان سرگرد زلفعلی و ستوان مولودی و سرهنگ کریمی جلوی اعزام او را گرفتند. وضعیت چشمان آقای سنگانی هم اکنون در نقطه کوری است.
جهت اطلاع از پیشینه آقای عبدالرحمن سنگانی ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺗﺼﺎﺩﻑ ﻣﺸﮑﻮﮐﯽ ﮐﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ دستگیری برایش ﺭﺥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺯ ناحیه ﭼﭗ ﺑﺪﻥ ﺩﭼﺎﺭ ﺑﯽ ﺣﺴﯽ ﺷﺪﻩ؛ ﺑﻪ ﻃﻮﺭی که ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺳﻤﺖ ﭼﭗ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ همین ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻫﺮﺑﺎﺭ ﺗﻌﺎﺩﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ داده زمین می خورد.
عبدالرحمن سنگانی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۸۸ در پی احضار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بازداشت و به اتهام محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی به اعدام محکوم شد.
وی پیش‌تر در اردیبهشت ماه سال ۸۳ نیز سابقه بازداشت داشته است که طی آن با وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #رجایی_شهر #زندان #اعدام #نابینایی #نه_به_اعدام #خانواده #اهل_سنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر