۱۳۹۷ تیر ۵, سه‌شنبه

شکستن دست یک کودک مجرم در زندان رجایی شهر

روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه؛ مامورین زندان رجایی شهر اقدام به شکنجه سعید احدی و یکی دیگر از زندانیان کرده و دست سعید احدی را شکستند. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به نقل از شاهدین "سعید به نگهبانی مراجعه کرده بود و تنها درخواستش این بود که وی را به انفرادی بفرستند چون این روزها حال خوبی نداشت و نمی‌توانست شلوغی داخل بند را تحمل کند. اما بجای اینکه به خواسته وی رسیدگی کنند، افسر نگهبان به نام کرمی به گارد زنگ میزند و گارد هم ابتدا با شوکر الکتریکی و سپس با باتون و لوله پلاستیکی آب سعید و دوستش را ضرب و شتم می‌کنند."
سعید احدی متولد ۲۵ خرداد سال ۱۳۷۲ در اواخر بهمن ماه سال ۸۸ به اتهام ارتکاب قتل بازداشت و محکوم به اعدام شده است. وی حین ارتکاب قتل ۱۷ ساله بود.  
اعاده دادرسی سعید احدی هربار به دلایل نامعلومی رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی وی به تعویق افتاده است.
لازم به یادآوری است که پیمان نامه حقوق کودک که ایران نیز از امضا کنندگان آن بشمار می‌رود به صراحت بیان می‌کند که اعمال مجازات اعدام و محکومیت‌های طولانی مدت در مورد کودکان نباید اعمال شود.
در سال ۲۰۱۷ دستکم پنج کودک مجرم در زندان‌های ایران اعدام شدند. همچنین در ماه ژانویه سال جاری نیز دستکم سه کودک مجرم در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند.
عموم هموطنان را به تلاش و مخالفت با شکنجه در ایران و دفاع از لغو اعدام فرا می خوانیم.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #کرج #اعدام #نه_به_اعدام #کودک_مجرم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر