۱۳۹۷ خرداد ۱۹, شنبه

افشای توطئه مخدوش کردن قتل حاتم مرمضی در بازداشتگاه اطلاعات اهواز

  کلیپ سخنان فیصل مرمضی از اقوام وی

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ خانواده حاتم مرمضی جوان ۲۰ ساله کشته شده در بازداشتگاه اطلاعات اهواز؛ با احضار و بازداشت توسط عوامل اطلاعات تحت فشار قرار دارند.
بر اساس گفتگویی کوتاه با آقای فیصل مرمضی پسر عموی حاتم مرمضی اطلاع یافتیم که روز سه شنبه ۱۵ خرداد ماه ۹۷؛ ساعتی پس از تماس تلفنی مامورین اطلاعات اهواز با خانواده حاتم مرمضی جهت تحویلگیری پیکر وی؛ پدر و برادران حاتم مرمضی توسط مامورین اطلاعات بازداشت شدند.
آنها به اداره اطلاعات اهواز منتقل و مورد تهدید قرار گرفتند که اخبار مربوط به قتل فرزندشان را فاش نکنند. همچنین مامورین اطلاعات از آنها تعهد کتبی گرفتند که برای حاتم؛ مراسم فاتحه خوانی برگزار نکنند. پس از گرفتن تعهد برادران حاتم را ساعت ۱۰ شب و پدر وی را روز بعد (۱۶ خرداد ماه) ساعت ۱بعدازظهر آزاد کردند. 
آقای فیصل مرمضی در این گفتگو منتسب کردن حاتم مرمضی به گروههای موسوم به داعش در سوریه توسط خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه قدس را به شدت تکذیب کرد و آن را دستپاچه بودن اطلاعات و مسئولین نظام برای پوشاندن این جنایت دانست.
 او اضافه کرد: « اولین کسی که خبر قتل حاتم را به خانواده‌اش داد؛ اطلاعات اهواز بود. من و خانواده ما ادعای داعشی بودن و قتل او در سوریه را به شدت رد می کنیم. قتل او به عهده مسئولین نظام است.»
آقای مرمضی در رابطه با عکسهای منتشره در سایت خبرگزاری تسنیم گفت: «عکسهای منتشره عکسهای حاتم نیست. هیچیک از این عکسها صحت ندارد و دروغ محض است. »
آقای مرمضی در رابطه با اطلاع خانواده از وضعیت حاتم مرمضی پس از بازداشت چنین گفت: « ما شواهدی داریم که حاتم در اهواز در زندان بوده است. به ما گفته اند که حاتم را در زندان دیده اند. ولی هر وقت که خانواده حاتم به زندان مراجعه کردند به آنها گفته شد که اینجا نیست.»
توجه شما را به صحبتهای دیگری از آقای فیصل مرمضی پسر عموی حاتم مرضی در رابطه با قتل حاتم و دروغ های منتشر شده در خبرگزاریهای حکومتی و همچنین تحت فشار قرار دادن وی و خانواده اش جلب می کنیم.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اهواز #زندان #اطلاعات #قتل #بازداشتگاه_اطلاعات #حاتم_مرمضی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر