۱۳۹۷ خرداد ۳۰, چهارشنبه

اعتصاب غذای سه روزه در اعتراض به اعدام محمد ثلاث و خطر اعدام رامین حسین پناهی

از امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه ۹۷؛ فعال حقوق بشر اجلال قوامی در سنندج در اعتراض به اعدام محمد ثلاث و خطر اعدام رامین حسین پناهی اعلام اعتصاب غذای سه روزه کرد. 

به دنبال این امر امجد حسین پناهی برادر رامین نیز اعلام کرد: «در حمایت از اعتصاب غذای فعالین مدنی در سنندج، من هم به اعتراض به حکم اعدام در ایران و خطر قریب الوقوع رامین حسین پناهی و در همراهی با این فعالان دست به اعتصاب غذای سه روزه می زند.

 اعلام اعتصاب غذای سه روزه اجلال قوامی در مخالفت با اعدام

اجلال قوامی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر از کردستان در نامه یی به وجدانهای بیدار ازاعلام اعتصاب غذای سه روزه خود به نشانه ی مخالفت با اعدام گفته است.متن این نامه به این شرح است:
به وجدانهای بیدار 
نیک می دانید، که حق حیات از اصول بدیهی و پذیرفته شده انسانی است و هر گونه تعدی و نادیده گرفتن این حق هیچ توجیهی بر آن مترتب نیست.
با باور به این اصل بدیهی، هر انسان دوستی که دل در گرو حفظ جان و محترم شمردن آن دارد،بی شک در برابر هر اقدام وکنشی که جان انسانی را بستاند، سکوت را جایز نمی شمارد و بر این حق پای می فشارد.
انسان دوستان ! 
در این ایام که بیم آن می رود جان برخی ها به واسطه دگراندیشی و باور مند نبودن به ایدئولوژی رسمی وحاکم در این دیار ستانده شود. اینجانب اعتراض خویش را به اینگونه اقدامات از جمله اعدام درویش محمد ثلاث و خطراعدام رامین حسین پناهی را اعلام داشته و در این راستا سه روز اعتصاب غذا می نمایم. امید که گوش شنوا وقوه عاقله یی باشد و بیش از این بر این طریق ناصواب اصرار و ابرام نورزند.
اجلال قوامی

روزنامه نگار و فعال حقوق بشر
کردستان- سنندج
۳۰ خراد ۱۳۹۷
۲۰ژوئن ۲۰۱۸

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #سنندج #اعتصاب_غذا #اعتصاب #غذا #نه_به_اعدام #رامین_حسین_پناهی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر