۱۳۹۷ خرداد ۲۲, سه‌شنبه

تظاهرات کارگران فولاد اهواز در اعتراض به بازداشت دهها تن از کارگران در شب گذشته + فیلم

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در خیابان کیانپارس اهواز اقدام به راهپیمایی اعتراضی کردند. 

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام ٬صبح امروز سه‌شنبه۲۱خردادماه۹۷ کارگران گروه ملی فولاد اهواز در اعتراض به بازداشت تعدادی از کارگران در شب گذشته٬ پس از راهپیمایی در خیابان کیانپارس، مقابل استانداری تجمع کرده و شعار می‌دادند:«کارگر زندانی آزاد باید گردد».
یکی از کارگران گفت:«اگر این کار(آزادی کارگران زندانی) را نکنند میرویم خط آهن روبروی شرکت را می‌بندیم».

بدنبال دستگیریهای گسترده کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی که دوشنبه شب پس از افطار در فلکه کیانپارس و حوالی آن رخ داد، صبح امروز شمار زیادی از کارگران خشمگین و به جان آمده گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به سمت ساختمان استانداری خوزستان راهپیمایی کردند.
کارگران معترض ٬علیرغم حضور بسیار سنگین نیروهای سرکوب، موفق به تجمع در مقابل این استانداری شده و با سر دادن شعارهایی خواهان آزادی فوری همکاران بازداشتی خود شدند.

به دنبال این ایستادگی از سوی کارگران، نیروهای امنیتی و سرکوب با تمام قوا به کارگران یورش برده و ده نفر از آنان را بازداشت کردند اما علیرغم این یورش و بازداشتها، کارگران به اعتراض خود ادامه دادند.
نیروهای امنیتی به ناچار و در هراس از گسترش اعتراضات و تظاهرات کارگران عقب نشینی کرده و دست از تعرض و حمله و هجوم به کارگران برداشته و آنان را در حلقه محاصره خود گرفتند و با هدایت کارگران به سمت فلکه استانداری اعلام کردند فرماندار اهواز میخواهد در جمع کارگران حاضر شود.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر