۱۳۹۸ خرداد ۲۱, سه‌شنبه

زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ با ضربات چاقو به قتل رسید


زندانی سیاسی علیرضا شیرمحمدعلی, توسط دو تن از عوامل و گماشتگان حکومتی در زندان تهران بزرگ با ضربات چاقو به قتل رسید. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام روز دوشنبه ۲۰ خرداد ماه ۹۸ علیرضا شیرمحمدعلی, زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ, از سوی ۲ نفر از زندانیان به نام‌های محمدرضا خلیل زاده، متهم مواد مخدر و حمیدرضا شجاع زاده، متهم به قتل عمد و محکوم به اعدام مورد تهاجم قرار گرفته و با ضربات چاقو بشدت مجروح شد.

این دو زندانی که از عوامل و گماشتگان حکومتی در زندان هستند با چاقو به شاهرگ و شکم علیرضا شیرمحمدعلی ضربه زدند که منجر به پارگی شاهرگ و روده وی شد. این زندانی و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از می‌دهد.
به گفته یک منبع مطلع روز دوشنبه ۲۰ خردادماه براساس طرح و نقشه قبلی دو تن از زندانیان جرائم عادی که از عوامل حکومتی در این زندان می‌باشند در سالنی که علیرضا شیرمحمدعلی و برزان محمدی محبوس بود سعی در ایجاد درگیری کردند و با چاقو به آنان حمله کردند. عوامل و کارگزاران زندان برای اینکه این عمل جنایتکارانه بصورت موفقی اجرا شود و بتوانند آن را صحنه ساختگی درگیری زندانیان با یکدیگر جلوه دهند، از قبل تلفن این سالن را قطع کرده بودند و در زمان حمله به زندانیان سیاسی نیز، براساس طراحی های قبلی هیچ ماموری در اتاق حضور نداشت. در جریان این حمله علیرضا شیرمحمدعلی به همراه یک زندانی دیگر به نام برزان محمدی به شدت مجروح شده و به بیمارستان فیروزآبادی در شهر ری منتقل می‌شوند اما علیرضا پیش از رسیدن به بیمارستان براثر شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهد.
علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ ساله و اهل محله نازی آباد تهران در تیرماه ۱۳۹۷ بازداشت شد. آقای شیرمحمدعلی به اتهام توهین به خمینی و خامنه‌ای و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
شایان ذکر است که علیرضا به همراه یک زندانی سیاسی دیگر به نام برزان محمدی محبوس در زندان تهران بزرگ از ۲۳ اسفندماه ۹۷ تا ۲۷ فروردین ماه ۹۸ در اعتراض به عدم تفکیک زندانیان و شرایط وخیم بهداشتی و زیستی و نداشتن امنیت جانی در این زندان دست به اعتصاب غذا زده بود.
ما این اقدام وحشیانه و ضدانسانی در زندانهای حاکمیت ولایت فقیه را که منجر به قتل یک زندانی سیاسی گردیده محکوم می کنیم و از کلیه ارگانها و مجامع بین المللی میخواهیم که برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران اقدامات ضروری را بعمل آورند. چنین اعمالی از سوی عوامل و کارگزاران زندانهای ایران سابقه طولانی دارد. کما اینکه عموم مردم ایران آگاه هستند که در جریان اعتراض سراسری سال ۹۶ نیز بسیاری از زندانیان دستگیر شده در تظاهرات و اعتراضات، در زیر شکنجه های وحشیانه کشته شدند اما بعدا از سوی عوامل حاکمیت و از سوی مسئولان زندانها اعلام شده که خودکشی کرده اند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #علیرضا_شیرمحمدعلی #زندانی_سیاسی #زندان_تهران_بزرگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر