۱۳۹۸ خرداد ۲۹, چهارشنبه

انتقال اورژانس رحمت الله پاکزاد به بیمارستان پس از یک ماه شکنجه و عدم رسیدگی

 
رحمت الله پاکزاد زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر، پس از یکماه درد کشیدن و عدم رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در بیرون زندان منتقل شد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، بر اساس گزارشهای رسیده، رحمت الله پاکزاد که از 26 اردیبهشت ماه ۹۸ بشدت از ناحیه دستگاه گوارشی بیمار و دچار آسیب جدی و خطرناک شده بود، سرانجام روز سه شنبه 28 خرداد ماه، پس از وخامت وضعیتش، به صورت اورژانس به بیمارستانی در بیرون از زندان منتقل شد.
این زندانی عقیدتی سیاسی به مدت ۳۲ روز، روزانه دوبار به علت درد شدید ناشی از ناراحتی سیستم گوارشی جهت درمان و رسیدگی به بهداری زندان مراجعه میکرد. اما متاسفانه بدون رسیدگی جدی و اساسی فقط درحد یک معاینه سرپایی و با دادن چند قرص رانیتیدین و شربت آلومنیوم ام جی او را به داخل بند باز می گرداندند.
با وجود اینکه رحمت الله پاکزاد طی این مدت با نامه نگاریهای متعددی به رئیس بهداری، مدیریت زندان و بقیه مسئولان زندان، بیماری و درمانش را پیگیری می کرد، اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.
بر اساس گزارش منبع موثق، وی در یکماهه اخیر بر اثر شدت درد از ناحیه شکم و معده مجبور به نشسته خوابیدن بوده و هر هفته دوبار حداقل در حالت خواب از دهان و بینی او خون می آمد. علاوه براین درد هر روز در بدن او گسترده تر شده بود.
همچنین بهداری زندان با دادن داروی کلپرمین به او که مبتلا سه سنگ کیسه صفراست، باعث تشدید بیماری وی شد. وی بارها به این امر اعتراض کرده بود. اما این اعتراضها با بی توجهی مسئولان بهداری روبرو شد.
بر اساس گزارشات وی به حدی درد می کشید که از شدت درد به جنون می رسید.
رحمت الله پاکزاد در نامه هایی قبل از اعزام به مسولین زندان اعلام کرد که مدیریت زندان و رئیس بهداری زندان را مسئول و باعث و بانی هر ضایعه جانی می داند.
همدبندیان و دوستان این زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت از وضعیت و شرایط کنونی وی اطلاعی ندارند.
رحمت الله پاکزاد به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی از طریق عضویت در گروه های مخالف نظام، تبلیغ علیه نظام و خروج غیرقانونی از مرز به ۵ سال حبس محکوم شده و از حدود ۲ سال قبل در زندان به سر می‌برد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_گوهردشت #اهل_سنت #زندانی_عقیدتی_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر