۱۳۹۸ تیر ۴, سه‌شنبه

برگزاری دادگاه انور خضری و ۶ هم پرونده ای او پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی

برگزاری دادگاه انور خضری و ۶ هم پرونده ای او پس از ۱۰ سال بلاتکلیفی

هفته گذشته دادگاه ۷ تن از زندانیان سیاسی - عقیدتی اهل سنت در محیطی پر تهدید و طی سه جلسه برگزار شد.

بر اساس گزارشهای دریافتی از منابع موثق، در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ خرداد ماه ۹۸، جلسات دادگاه زندانیان سیاسی - عقیدتی اهل سنت انور خضری، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، خسرو بشارت، قاسم آبسته، ایوب کریمی و داوود عبداللهی بعد از ۱۰ سال بلاتکلیفی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان ناصری، نمایندگان وزارت اطلاعات و وکیل زندانیان محمد علیزاده طباطبایی حضور داشتند.
انورخضری و کامران شیخه در روز ۲۷ خرداد ماه، قاسم آبسته و خسرو بشارت روز ۲۸ خردادماه و ایوب کریمی و داوود عبداللهی در روز ۲۹ خرداد ماه محاکمه شدند. 
در این دادگاه، زندانیان عقیدتی - سیاسی و بطور خاص انور خضری توسط نماینده اطلاعات مورد تهدید قرار گرفتند. 
بر اساس گزارش منابع نزدیک به زندانیان، وکیل متهمین در روز دادگاه تهدید شده بود که حق دفاع از موکلینش را ندارد و تنها ارتباط وی در حد احوالپرسی با موکلینش از فاصله دور باید باشد.
وکیل متهمین هرگاه قصد بیان دفاعیاتش از متهمین را می کرد، با واکنش تند قاضی صلواتی، نمایندگان اطلاعات و دادستان مواجه می شد.
قبل از شروع  جلسه دادگاه، در اتاق انتظار، نمایندگان وزارت اطلاعات انور خضری را تهدید کردند. 
در طول جلسه دادگاه نیز با توهین و به سخره گرفتن دفاعیات متهمین، سعی در ممانعت از پاسخگویی آقای خضری در بیان واقعیات پرونده سازی اطلاعات را داشتند. 
این ممانعت از حق دفاع از خود، سبب واکنش آقای انور خضری و درگیری لفظی وی با نماینده تام الاختیار وزارت اطلاعات شد. طی جلسه دادگاه قاضی صلواتی و دیگر نمایندگان وزارت و دادستان به خاطر دفاع از خود علیه وی اعلام جرم کرده و او را از جلسه دادگاه بیرون کردند.
طبق گفته شاهدان عینی، نماینده وزارت اطلاعات در بیرون از دادگاه زندانی عقیدتی سیاسی انور خضری را تهدید کرد که حکم اعدامش را خواهد گرفت و خود شخصا چهارپایه اعدام را از زیر پایش خواهد کشید. 
طبق وعده مقرر، احکام صادره علیه متهمان این پرونده بزودی ابلاغ خواهد شد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_رجایی_شهر #زندانی_سیاسی #مشهد #اهل_سنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر