۱۳۹۸ شهریور ۱۶, شنبه

حمله به بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه و تخریب لوازم زندانیان


عوامل حکومتی در زندان مرکزی ارومیه با هجوم به بند زندانیان سیاسی این زندان اقدام به بازرسی خارج از عرف کرده و اموال زندانیان را توقیف و تخریب نمودند.
خبرگزاری هرانا گزارش داد: صبح روز جمعه ۱۵ شهریور ماه ۹۸ ده‌ها تن از ماموران زندان با ورود به بند سیاسی زندان ارومیه، زندانیان ساکن این بند را پس از بازرسی بدنی به هواخوری منتقل کرده و علاوه بر بازرسی کامل بند در یک اقدام خارج از عرف، اقدام به تخریب و ضبط لوازم زندانیان کرده و مواد غذایی، شوینده، کتابها و بسیاری اقلام دیگر که با هزینه شخصی خود زندانیان تهیه شده بود و همچنین کتاب قرآن برخی زندانیان را روی زمین ریخته و تخریب کردند. گفته می شود زندانیان در پی این اقدام از بازگشتن به بند خودداری کرده و نسبت به بازرسی های نامتعارف و تخریب و توقیف لوازم شخصی خود اعتراض نمودند.
مامورین همچنین پرده های اتاق ها را کنده و همزمان، پتوها، ملحفه ها، تشک ها و نئوپان روی تخت ها و بسیاری وسایل دیگر را با خود بردند.
علاوه بر این واحد بهداری زندان را که دو تن از زندانیان سیاسی به دلیل مشکلات حرکتی در آنجا بستری هستند، به همین شکل تحت بازرسی همراه با تخریب و ضبط وسایل قرار دادند.
مامورین در حین بازرسی ضمن اهانت به مقدسات زندانیان کتاب قرآن آنان را نیز روی زمین انداخته و روی آن راه رفتند. این موضوع باعث درگیری لفظی شدید زندانیان با مامورین شد.
گفته می شود در پی این حمله وحشیانه، زندانیان در اعتراض به این روش بازرسی نامتعارف از بازگشت به داخل بند خودداری کرده و اعلام نمودند که تا زمان باز پس گیری لوازم خود، دست به اعتصاب غذای جمعی خواهند زد.
زندانیان در مقابل افسر نگهبانی تجمع کردند و نسبت به رفتار مسئولین و پرسنل زندان با آنان در جریان این بازرسی به رئیس زندان ارومیه اعتراض نمودند. در این میان کامران درویشی، یکی از زندانیان این بند، تهدید کرده بود که در صورت بازنگرداندن اجناس به غارت رفته، خود را به آتش خواهد کشید. زندانیان دیگر نیز اقدام به پایین کشیدن تابلوی نصب شده روی ورودی بند کرده و آن را شکستند. روی این تابلو نوشته شده «بند ارشاد.»
در جریان این اعتراضات مدیر کل سازمان زندانها در زندان حاضر شده و برای ساکت کردن صدای اعتراض زندانیان، از شیوه بازرسی مامورین اظهار تاسف نموده. بدلیل اعتراضات گسترده زندانیان، کلیه لوازم توقیف شده به آنها بازگردانده شد. علاوه بر این رییس زندان مجبور شد به زندانیان تشک های جدید هم تحویل بدهد.
رئیس زندان و مدیرکل سازمان زندانها به زندانیان سیاسی قول داد که از این پس، کلیه بازرسی‌ها با حضور خود زندانی صورت خواهد گرفت.
گفته می شود پس از بازگرداندن لوازم ضبط شده، زندانیان به بند بازگشته و از اعتصاب غذا صرف نظر کردند.
به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
#زندانی_سیاسی
#زندانی_ارومیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر