۱۳۹۸ شهریور ۲۷, چهارشنبه

حمله به زندانی سیاسی عباس واحدیان شاهرودی در  


زندان وکیل آباد مشهد
روز دوشنبه ۲۵ شهریور چند زندانی در بند پنج زندان وکیل‌آباد مشهد با حمله به زندانی سیاسی عباس واحدیان شاهرودی، قصد بریدن رگ‌های دست وی را داشتند که این اقدام آنها ناکام ماند.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، این اتفاق در حالی صورت گرفته است که ماموران اداره اطلاعات مشهد به تازگی آقای واحدیان شاهرودی را از قرنطینه این زندان به بند ۵ زندان وکیل‌آباد که بند قاتلان و مجرمان خطرناک است، منتقل کرده‌اند و برای فشار هر چه بیشتر به این زندانی سیاسی او را مجبور به خوابیدن و استراحت روی زمین در برابر توالت‌های این بند کرده‌اند.
شایان ذکر است که پرونده این زندانی سیاسی در شعبه ۹۰۳ دادگاه انقلاب مشهد بابت اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی»، «براندازی نظام»، «تشویش اذهان عمومی»، «توهین به رهبری»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «نشر اکاذیب»، «همکاری با شبکات معاند»، «تشکیل گروه و دسته» و چند اتهام دیگر در حال بررسی است و بازپرس سلیمانی نیز مسئول رسیدگی به این پرونده است.
آقای عباس واحدیان شاهرودی در یکی از آخرین تماس‌های خود با خانواده اعلام کرده است که در صورت وقوع هرگونه اتفاق جانی برای او، مقامات اداره اطلاعات مشهد و مسئولان زندان وکیل‌آباد، مسئول آن خواهند بود.

وی همچنین گفته است: «صبح دوشنبه که زندانیان را برای هواخوری برده بودند، سه، چهار نفر دورم جمع شدند و یک نفر سعی کرد تا با چاقو شاهرگم را بزند.»
گفتنی است که عباس واحدیان شاهرودی روز یکشنبه ۲۷ مرداد توسط ماموران امنیتی با ضرب‌ و‌ شتم در برابر دیدگان خانواده و در منزل خود بازداشت شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution
#ایران  #زندانی_سیاسی  #مشهد  #عباس_واحدیان_شاهرودی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر