۱۳۹۸ شهریور ۲۰, چهارشنبه

تحریم های جدید علیه ایران، حماس و القاعده

مایک پمپئو، وزیر خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک نشست خبری اعلام کردند آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و بعضی گروه های مورد حمایت آن اتخاذ کرده است.
دولت آمریکا روز سه شنبه ۱۹شهریورماه ۹۸، با انتشار بیانیه‌ای از تحریم‌های جدیدی علیه «طیف گسترده‌یی از تروریستها و حامیان آنها» خبر داد.
وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه گفت که تحریم های تازه ۱۵ فرد و نهاد مرتبط با حماس، القاعده و سپاه پاسداران را هدف می گیرد.
استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا به خبرنگاران گفت که این تدابیر با هدف “محروم کردن تروریست ها از منابع مورد نیاز آنها برای حمله به ایالات متحده و متحدان ما اتخاذ می شود و موسسات مالی خارجی را که به معامله با آنها ادامه دهند مسئول خواهد شناخت.”
این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد با توجه به گسترده‌تر شدن ابزارهای قانونی که برای مبارزه با تروریسم در اختیار دارد، چندین نفر، از جمله یک مقام نیروی قدس سپاه به نام «محمد سعید ایزدی» را تحریم می‌کند. ایزدی، از مقامات نیروی قدس سپاه است و در لبنان مستقر است.
این تحریم‌ها همچنین شامل «ظاهر جباریان»، رابط مستقیم حماس و نیروی قدس سپاه، می‌شود. وزارت خزانه‌داری می‌گوید جباریان، که در ترکیه مستقر است، رئیس دفتر امور مالی حماس است و تمرکز او بر افزایش دریافت کمکهای مالی از ایران قرار دارد.
این فهرست همچنین شامل چندین فرد و موسسه مالی دیگر در ترکیه می شد که خزانه داری آمریکا گفت به حماس، سپاه پاسداران، القاعده و دولت ایران خدمات می دهند.
به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
 اخبار ما را در سایت جوانه ها

و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر