۱۳۹۸ شهریور ۳۰, شنبه


لغو دادگاه مجید اسدی به دلیل برخورد غیرقانونی مسئولان زندان

جلسه دادگاه مجید اسدی به دلیل برخورد غیر قانونی مسئولان زندان لغو شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۸ جلسه دادگاه مجید اسدی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به دلیل خودداری از استفاده از دست‌بند و پابند لغو شد.

مجید اسدی روز چهارشنبه به دادسرای اوین احضار شد اما به دلیل خودداری وی از پوشیدن لباس زندان و استفاده از دستبند و پابند برای انتقال به دادگاه، جلسه دادگاه لغو شد. این زندانی سیاسی پس از لغو جلسه دادگاه مجددا به بند بازگردانده شد.

زندانی سیاسی مجید اسدی، مبتلا به بیماریهای آنکیلوزاناسپونلدیلیت (AS) (یک بیماری روماتیسمی در ناحیه ستون فقرات است)، زخم معده و اثنی عشر و التهاب شبکیه چشم میباشد.
دردهای ناشی از بیماری گوارشی به دلیل ممانعت از دسترسی مناسب پزشکی و درمانی در خارج از زندان در وی مدتهاست که تشدید شده است.

آخرین بار در شهریور سال ۱۳۹۷ پس از انتقال به بیمارستان خارج از زندان و انجام معاینات تشخیصی، معلوم شد که وی مبتلا به زخم معده، زخم اثنی عشر، کیست کبد و التهاب روده می باشد. پس از آن و طی یکسال اخیر با وجود دردهای فراوان و کاهش وزن، دسترسی این زندان سیاسی از معالجات پزشکی مناسب، بطور کامل قطع شده است.
گفتنی است که بنا بر نظر پزشکان معالج، مجید اسدی باید هر ۳ ماه یکبار جهت کنترل بیماری AS که یک بیماری پیش رونده است، در بیمارستانی خارج از زندان ویزیت و چکاپ تخصصی شود که تا کنون بدلیل ممانعت های خودسرانه قضاییه و دادستانی، محقق نشده است.

مجید اسدی هم اکنون در حال تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود در زندان رجایی شهر کرج است.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۵ در منزل خانوادگی خود در کرج توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وی در آذرماه سال ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
#زندان_رجایی_شهر
#ایران  #زندانی_سیاسی
#مجید_اسدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر