۱۳۹۸ شهریور ۲۴, یکشنبه

هشتمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان مرکزی کرج

و تداوم نگهداری مهدی فراحی شاندیز در سلول انفرادی

با گذشت یک هفته از انتقال زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز او همچنان در سلول انفرادی محبوس و در اعتصاب غذا است. علاوه بر وی، تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در اعتراض به انتقال او به سلول انفرادی، خواسته آزادی وی و اعتراض به نداشتن تخت و سلول (کارتن خوابی در زندان)، نبود آب برای استحمام و بهداشت، نداشتن بهداری و حداقل درمان، اذیت و آزار زندانیان توسط زندانبانان در اعتصاب غذا هستند.

روز شنبه ۱۶ شهریورماه ۹۸، مهدی فراحی شاندیز پس از همراهی با تعداد دیگری از زندانیان برای طرح مشکلات و خواسته هایشان با رئیس زندان و پس از درگیری لفظی با مأموران زندان به سلول انفرادی منتقل شد.

لازم به ذکر است که زندانیان سیاسی زندان مرکزی (ندامتگاه) کرج از حداقل امکانات زیستی و بهداشتی محروم هستند، به طوری که حتی سرپناهی تحت عنوان سلول و تختی برای استراحت ندارند. آنها همچون کارتن خوابها در حیاط زندان زیر آفتاب سوزان، روز را به شب می‌رسانند.

نداشتن آب برای استحمام، وجود ساس و دیگر حشرات موذی، نداشتن بهداری و حداقل درمان، فشار زندانبانان و عوامل دست‌نشانده آنان، عدم تفکیک جرائم بطور خاص در محیطی که پر از مواد مخدر است، از دیگر مشکلات این زندانیان است.

زندانیان سیاسی روز شنبه ۱۶ شهریورماه، زمانی که همین مشکلات را با رییس زندان طرح کرده و با بی اعتنایی او روبرو شدند، اقدام به اعتصاب غذا کردند.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
#ایران  #زندانی_سیاسی
#اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر