۱۳۹۴ دی ۱۱, جمعه

حاج داوود رحمانی معروف به حاج داوود شکنجه گر معروف زندان قزلحصار

#ایران - حاج داوود رحمانی معروف به حاج داوود شکنجه گر معروف زندان قزلحصار


این تنها عکسی‌ست که از داوود رحمانی، معروف به حاج داوود، شکنجه‌گر مشهور زندان قزل‌حصار موجود است.  او مبتکر چند شکنجه‌ی زندان قزل‌حصار بود. مهمترین این شکنجه‌ها، شکنجه‌ی قبر یا شکنجه‌ی قبر و قیامت است؛ شکنجه‌ای در راستای پروژه‌ی تواب‌سازی، شکنجه‌ای برای زنان سیاسی.
حاج داوود، از زنان چشم‌سبز، از زنان قدبلند، و از زنان روشنفکر تحصیلکرده متنفر بود. از زنان چشم‌سبز بدش می‌آمد چون فکر می‌کرد شیطانی‌اند و از زنان روشنفکر تحصیلکرده متنفر بود. زندانیان زن، بعدها در گفت‌و‌گوهایی با سازمان‌ها و نهادهای حقوق‌بشری، در باب تنفر حاج‌ داوود از زنان، چیزهای شگفت‌آور باورنکردنی غریبی نقل کرده‌اند. 
شکنجه‌ی ابتکاری حاج‌ داوود، شکنجه‌ی قبر، شکنجه‌ای بود که‌ حاج داوود با آن قیامت ۸۰ درصدی را نوید می‌داد و معتقد بود تا ۱۰۰ درصد هم می‌تواند پیش برود. حاج داوود، برای شکنجه‌‌ی زنان زندانی سیاسی، آنها را به «دستگاه» می‌فرستاد. دستگاه، چاله‌های کنده‌شده‌ی رو به دیوار بود در اندازه‌ی قبر. زنان زندانی، ماه‌ها و ماه‌ها روبه‌دیوار، در سکوت محض می‌نشستند. هیچ صدایی نباید شنیده می‌شد جز صدایی از بلندگوی زندان. صحبت‌هایی از تواب‌ها یا «بریده‌ها»، صدای دعا و اذان، و در آن نشستن‌های ممتد طولانی با چشم‌بند، حتی صدای تماس قاشق با بشقاب غذا ممنوع بود. با اینحال، گفته شده عده‌ی معدودی از زنان، برای شکستن روند شکنجه، به عمد سر و صدا می‌کردند تا از قبر خارج شوند، تا هم کتک بخورند و کمی بدن‌شان از حالت رخوت و کرختی بیرون آمده باشد و هم چند دقیقه‌ای آن صدای ممتد بلندگوها را نشنوند.
بسیاری از زنان رهاشده از دستگاه، هرگز به زندگی عادی بازنگشتند؛ زنانی که ماه‌ها و ماه‌ها و ماه‌ها در تاریکی مطلق، با چشم‌بند، در قبر و روبه‌دیوار نشسته بودند.
حاج داوود رحمانی کجاست؟ می‌گویند در سرآسیاب دولاب، آهنگری داشته است. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر