۱۳۹۴ بهمن ۶, سه‌شنبه

دادگاه تجدید نظر حسین رفیعی بدون حضور متهم برگزار شد

#ایران - دادگاه تجدید نظر حسین رفیعی بدون حضور متهم برگزار شد


دادگاه تجدیدنظر حسین رفیعی روز چهارم بهمن سال جاری بدون حضور وی برگزار شد.
آقای حسین رفیعی پیش از این نوشته بود که قاضی با درخواست اعزام او بدون دستبند و لباس فرم موافقت کرده ولی کتبا به زندان اوین اعلام نکرده است و مسئولین زندان نیز حاضر نشده اند تلفنی از دادگاه استعلام کنند و آقای رفیعی نیز حاضر به اعزام با دستبند و لباس زندان نشده است.
حسین رفیعی فعال سیاسی و عضو شورای فعالان ملی مذهبی روز سه شنبه ۲۶ خرداد 94 دستگیر شد. این فعال سیاسی  در چهارم خرداد ماه امسال به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت حزبی و رسانه ای و پرداخت جریمه محکوم شد. 
دکتر حسین رفیعی، دکترای شیمی و استاد بازنشسته دانشگاه تهران است و سه سازمان علمی جهانی در نامه ای خواستار آزادی او شده بودند.
این استاد دانشگاه هم اکنون در بند هشت زندان اوین محبوس است. وی  طی نامه های متعددی از درون زندان وضعیت نامناسب این بند را تشریح کرده است.
بند هشت، “یکی از بدترین بندهای زندان اوین” و “تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی اوین” توصیف شده که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و امنیتی بر خلاف اصل تفکیک جرائم در ازدحامی فوق العاده و بدون امکانات و شرایط بد بهداشتی به همراه زندانیان غیرسیاسی نگهداری می شوند و اعتراضات مکرر زندانیان و خانواده ها نیز تا کنون راه به جایی نبرده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر