۱۳۹۴ بهمن ۵, دوشنبه

-نامه جمعی از زندانیان سیاسی به پاپ فرانسیس

#ایران -نامه جمعی از زندانیان سیاسی به پاپ فرانسیس


گروهی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در آستانه سفر روحانی  به واتیکان در نامه‌ای به پاپ فرانسیس با یادآوری مصلوب کردن عیسی مسیح توسط کاهنان و فریسیان، حاکمان ایران را همان کاهنان و فریسیان ولی اینبار در لباس روحانیت اسلامی خوانده و از وی خواستار نپذیرفتن دیدار با حسن روحانی شدند.

متن کامل نامه به این شرح است:

جناب عالی‌مقام پاپ
با احترام در اندرزهای پولس قدیس در نامه‌اش به عبرانیان خوانده‌ایم که: زندانیان را از یاد نبرید، با ایشان همدردی کنید بطوریکه گویا خودتان نیز در زندان هستید. جناب به عنوان زندانیانی که به دلایل سیاسی و یا به دلیل اعتقاداتمان سال‌های متمادی را در زندان به سر می‌بریم از شما به عنوان اصلی‌ترین پناهگاه مظلومان و شنواترین غمخوار ستم دیدگان، طبعا انتظار شنیدن صدایمان را داریم…
نیازی نیست که شرایطی را که «عیسی مسیح» در آن قرار داشت را برای شما تکرار کنیم که از دست آن گروه از کاهنان و فریسیان متحجر زمانش چه‌ها کشیده بود و چگونه با او که پیام‌آور عشق و رحمت برای آدمیان بود، رفتار کردند و تا چه حد مورد اذیت و آزار و توهین قرار دادند و مصرانه خواستار به صلیب کشیدن او بودند، تازه در شرایطی که مالکیت در دست رومیان بود و نه آنها.
آری … اینها را تنها برای تشبیه آن شرایط آوردیم تا شرایط امروز ایران را برایتان تصویر کنیم که این مدعیان دین و شریعت، در کشور ما، همانند همان کاهنان و فریسیان ولی اینبار در لباس «روحانیت اسلامی» چه بر سر مردمان ما می‌آورند. در شرایطی که اینها در حاکمیت و قدرت هم هستند بگونه‌ای که نه تنها کمترین حقوق انسانی و اولیه را رعایت نمی‌کنند بلکه روزی نیست که ده‌ها جوان را با اتهامات مختلف بر چوبه‌های دار حلق‌آویز  نکنند و صدها و هزاران نفر دیگر از اقوام و آشنایان و دوستان آنها را داغدار می‌کنند، به طوری که هیچ ایرانی نیست که مستقیم یا غیر مستقیم مصیبت و بلایی را از این مدعیان به اصطلاح روحانی و مدعی دین را تجربه نکرده باشد. فقط کافی است تعداد اعدام شدگان همین دو سه هفته اول سال ۲۰۱۶ را ملاحظه کنید، که تعدادشان به حدود ۶۰ نفر بالغ می‌شود.
قطعا نیازی به توضیح نیست که افرادی چون «حسن روحانی» خود سال‌ها در مشاغل امنیتی، تفتیش و نهایتا «دبیر شورای عالی امنیت ملی» سال‌ها در همه این فجایع دخالت داشته و حال به نام، نماینده و رئیس جمهور هم در همین دوره، آماری ۲۰۰۰ نفره از اعدام برای مردم کشورش ساخته است… تازه این ۲۰۰۰ نفر به زعم خودشان مسلمان بوده‌اند، تصور کنید بر سر غیر مسلمان و اقلیت‌ها از جمله برادران دینی و مسیحیان چه آورده‌اند؟؟! که اساسا گرویدن به مسیحیت را «ارتداد» می‌دانند و مستوجب مجازات و طبعا همدردی و کمک به مسیحیان هم مورد مواخذه و بازجویی… به عنوان نمونه فرزند یکی از نگارندگان همین نامه همین الان به اتهام کمک کردن به یکی از نوکیشان مسیحی یعنی ” سعید عابدینی که خانواده‌اش امکان آن را نداشت (در ایران نبودند) دستگیر و هم اکنون در زندان و زیر بازجویی است… آری… با چنین اوصافی… آیا چنین شخصی (روحانی) شایستگی و لیاقت آن را دارد که شما درخواست ملاقات او را بپذیرید…؟؟
ما زندانیان در اعماق زندان‌ها از شما می‌خواهیم از پذیرفتن این «دین فروش روحانی نما» خودداری فرمائید و با این کار مرهمی بر قلب های زخم خورده و داغدیده مردم ایران باشید. فیض خداوند با شما باد جمعی از زندانین – زندان گوهردشت کرج   ۴ بهمن ماه ۱۳۹۴
در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر