۱۳۹۴ بهمن ۵, دوشنبه

نورالدین کاشانی روحانی اهل سنت به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل و سپس برگردانده شد

#ایران - نورالدین کاشانی روحانی اهل سنت به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل و سپس برگردانده شد



روز پنجشنبه اول بهمن ماه سال جاری مولوی نورالدین کاشانی ۴۵ ساله از روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم اعدام  منتقل شد و پس از ۳ روز انتظار مرگ ، شنبه شب مجداد به بند بازگردانده شد. 
هنگامیکه وی از رییس بازرسی نارویی سوال کرده بود چرا مرا به سلول انفرادی می برید نارویی گفته بود که تو را آورده ایم تا روز قیامت را ببینی. مولوی در پاسخ به وی می گوید من همیشه به فکر روز قیامت بوده، هستم و خواهم بود. اما شما هستید که هیچ اعتقادی به روز قیامت ندارید .مرا به کجا می خواهید ببرید نارویی به مولوی می گوید که می خواهیم تو را اعدام کنیم.
مولوی نورالدین کاشانی مردادماه سال ۱۳۹۲ با یورش مامورین اطلاعات سپاه در شهر زاهدان دستگیر و به مدت ۶ ماه در اطلاعات سپاه تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی قرارداشت  تا  وادار به اعتراف علیه خود شود . نهایتا بازجویان اطلاعات سپاه اقدام به پرونده سازی دروغین علیه وی نمودند و او را متهم به ارتباط با گروه های مخالف و صدور فتوا علیه مامورین نمودند . مولوی نورالدین کاشانی هیچگونه محکومیتی ندارد و بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می برد .
همزمان با انتقال مولوی کاشانی  به سلول انفرادی  ۳ زندانی دیگر به نام های محمد سنجرانی  ۲۰ ساله از بند ۱ زندان مرکزی زاهدان که ۵ سال است زندانیست،  صادق ریگی  از بند ۳ زندان مرکزی زاهدان که بیش از 5 سال است که در زندان می باشد و جمشید زیواری ۳۴ ساله از بند ۳ زندان مرکزی زاهدان که ۹ سال است در زندان بسر می برد به سلولهای انفرادی بند قرنطینه جهت اجرای حکم اعدام منتقل شدند . به آنان اجازه ملاقات با خانواده هایشان داده نشد و لی در آخرین لحظات حکم اعدام آنها متوقف گردید .بعضی از آنها برای دومین باراست که  پای چوبه دار برده می شوند و  پس از چند روز انتظار مرگ مجددا به سلولهای خود باز گردانده می شوند .
روز پنجشنبه اول بهمن ماه همزمان با انتقال مولوی کاشانی و سایر زندانیان عادی، تمامی ارتباطهای زندان با بیرون تا روز یکشنبه قطع گردید.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر