۱۳۹۴ بهمن ۲, جمعه

از خاطرات افشین بایمانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر قسمت دوم

#ایران - از خاطرات افشین بایمانی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر قسمت دوم



 سلول مجرد

در زندگی دردهایی هست که هیچ کس توان تحمل آن را ندارد شاید برخورد افراد مختلف با این دردها با هم دیگر متفاوت باشد، ولی اصل درد و رنج همان است. دردهایی در عمر آدمی وجود دارد که با آمادگی‌های جسمانی و روحی و یا توان مالی و عاطفی و … از سوی اطرافیان می‌توان با آنها مقابله کرد و آنها را نابود کرد یا نادیده گرفت اما دردهایی هستند که با هیچ توان و آمادگی قبلی نمی‌توان آنها را نادیده و یا نابود کرد.
وقتی دندان درد دارید تا زمان رسیدن به دندان پزشک حاذقتان هیچ تفاوتی نمی‌کند که چه کسی هستید و چه قدر تحصیلات، امکانات و پول دارید فقط درد دارید، مثل یک کارتن خواب بی امکانات شما هم درد می‌کشید. رسیدن شما به دندان پزشک و تسکین و معالجه دردتان هم مفهوم اولیه درد را نمی‌کاهد اما جای شکرش باقی است که این گونه دردها مقطعی است و قابل درمان، حال اگر وسعت زمانی که به دندان پزشک دسترسی پیدا می‌کنید نامحدود باشد چه حالی به شما دست می دهد؟ سخت‌تر از آن هم وجود دارد؟ سخت‌تر از این‌ها دردهایی هستند که هیچ کس و هیچ چیز آنها را نابود نمی‌کند.
تصور کنید پدر و یا مادری را که فرزندش را از دست داده است، چه چیزی از آلام و دردهای او خواهد کاست؟ دردهایی که خارج از تحمل و توان هر فردی است و شاید تنها گذر زمان با داروی فراموشی بتواند معالجش باشد والا در مرگ عزیزان همه یکسان و مساوی احساس بیچارگی خواهند کرد. برق نگاه می‌میرد عضلات صورت شل و رها می‌شوند و بدن کم طاقت و رنجور می‌شود و اینها تازه ظاهر تعاملات است و آنچه در درون فرد می‌گذرد هرگز قابل توصیف نیست.
این دردها چیزی شبیه بلایای طبیعی مثل زلزله‌های شدید و یا آتش فشان‌های ویران‌گر خارج از کنترل و تحمل محیط عادی زندگی است و تنها گذر زمان آن بلایا را تعدیل می‌کند و نتیجه‌اش را وگر نه همیشه زلزله و آتش‌فشان همان معنای هولناکش را با خود به همراه دارد.
مدت‌هاست حس می‌کنم زندان طویل المدت همراه با مظلومیت‌های خاص خود، یکی از همان دردهاست که بر هر فردی وارد می‌شود. هر قدر هم که آماده باشی، ثروتمند باشی، عضو حزب یا تشکیلات معتقدی باشی تنها ممکن است نتایج این درد در شما کم رنگ‌تر باشد و الا به خصوص حبس انفرادی دردی است هولناک که همیشه روح شما را با خود همراه خواهد کرد…

افشین بایمانی – ۲ بهمن ۱۳۹۴ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر
در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر