۱۳۹۴ دی ۲۹, سه‌شنبه

کاوه شریفی را آزاد کنید

#ایران - کاوه شریفی


زادروز‌: 1362
زادگاه: سنندج
بازداشت: 2مهر1388
محکومیت‌: اعدام
تنظیم و گردآوری:دی 1394

***********
کاوه شریفی در تاریخ دوم مهر 1388 توسط نیروهای اطلاعات سنندج در منزل خواهرش دستگیر شد. وی طی 124 روز اول دستگیری اش مورد بیرحمانه ترین شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفت و در این مدت بدلیل شکنجه های اعمال شده بر وی 75 بار خونریزی معده کرد و 48 ساعت در بیهوشی کامل قرار گرفت. وی 21 ماه در بازداشتگاه اطلاعات سنندج بود. این زندانی در مدت توسط بازجوهای اطلاعات سنندج با به کار گرفتن روشهای مختلف وادار به قبول اتهامات واهی و بی‌اساس در مقابل دوربین فیلمبرداری شد.
این زندانی هم اکنون در زندان رجایی شهر پس از گذشت 6 سال همچنان محبوس است.

رنج نامه زندانی سیاسی کرد کاوه شریفی 
بیش از هفت سال در زندان گذشت، تنها با یک بار ملاقاتی آن هم تحت شرایط شدید امنیتی و حفاظتی به‌صورتی که در عدم حضور رئیس زندان، معاون ایشان و حفاظت اطلاعات زندان و فرمانده قرارگاه و مسئول واحد فرهنگی و چندین پرسنل دیگر زندان حضور داشتند. غیر از احوالپرسی، حق صحبت کردن با زبان کردی را حتی با مادرم که فارسی نمی‌دانست نداشتم. 
بیش از هفت سال در میان مجرمان عادی، به‌خصوص زندانیان معتاد (شهرستان میناب در مسیر ترانزیت ورود مواد مخدر از مرزهای شرقی به ایران قرار دارد و اکثر جرایم این زندان مربوط به جرایم مواد مخدر است و بیشتر متهمین به نوعی آلوده و معتاد به یکی از مخدرات می‌باشند و به سبب فقر و بیکاری در این شهرستان جرایم سرقت دومین آمار زندان را دارا می‌باشد) عذاب آورتر و معضل بزرگ ما در این همبندی بودن با این جرایم بازرسیهای مکرر است که از طرف زندان جهت کشف مواد صورت می‌گیرد. هر چند روز یک بار به‌صورت ناگهانی تعداد زیادی از پرسنل با پوتین، شوک الکتریکی و باتون وارد بند و اتاق خوابها شده و به بهانه کشف مواد، چاقو و موبایل شروع به لخت کردن زندانیان و بازرسی از وسایل شخصی و به هم زدن تخت و کلیه اشیا می‌پردازند. 
بارها به جهت لخت نمودن و درآوردن کلیه لباسها حتی لباسهای زیر با مأموران درگیر شده‌ایم که در نهایت با شوک الکتریکی، باتون و انفرادی روبه‌رو شده‌ایم و هر بار در این بازرسیها تعداد زیادی از وسایل شخصی، از طرف زندانبان به سرقت رفته یا به بهانه ممنوع بودن آن توسط زندان مصادره شده است.
18 شهریور ۹۴
در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر