۱۳۹۷ دی ۲۷, پنجشنبه

رد اعاده دادرسی محمد نظری

به گفته محمدحسین آقاسی اعاده دادرسی محمد نظری از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران در زندان ارومیه رد شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، دیوان عالی کشور و دادگاه انقلاب مهاباد درخواست اعاده دادرسی محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه را رد کردند.
محمد نظری یکی از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران است که دوران محکومیت خود را در زندان ارومیه سپری می‌کند.

محمد نظری فرزند حمدالله متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُردی بازداشت و در حالی که اتهام وارده رد کرده بود و آن بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه می دانست به اعدام محکوم شد که این حکم بعد از گذشت ۵ سال به تحمل حبس ابد تقلیل یافت.

او در نامه ای از زندان خطاب به گزارشگر فقید وقت حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران خانم عاصمه جهانگیر نوشت: «خانم جهانگیر، من محمد نظری هستم محکوم به ابد، که مدت ۲۳ سال بدون استفاده از یک روز مرخصی در زندان بسر می‌برم. بدون اینکه اجازه وکیل گرفتن به من بدهند، تا پیگیر پرونده‌ام باشد، هر چند بنا به دلایلی هیچ وکیلی وکالت مرا قبول نمی‌کند. در این مدت بارها و بارها درخواست اعاده دادرسی کرده‌ام، اما به هیچ‌کدام از آنها جوابی داده نشده و در مورد قوه قضائیه و وزارت اطلاعات هرکدام، دیگری را مسئول پرونده‌ام می‌دانند.»
او اولین بار در سال ۹۱ در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان اعتصاب غذا کرد و درخواست اعاده دادرسی را شرط پایان اعتصاب غذای خود قرار داد. بار دوم در سال ۹۶ در اعتراض به عدم اجرای اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در خصوص پرونده‌اش اقدام به اعتصاب غذا کرده بود. در همان زمان عفو با انتشار بیانیه‌ای با اعلام اینکه آقای نظری پس از حدود ۸۰ روز اعتصاب غذا در وضعیت نابسامانی بسر می‌برد و به دلیل بیماری و وخامت سلامتی به درمان خارج از زندان نیاز دارد، خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط او شد.
محمد نظری در سال‌های زندان پدر، مادر و برادرش را از دست داد و تنها یک خواهر دارد که در شهر بوکان زندگی می‌کند.
به گفته آقای نظری، به دنبال پیگیری های این زندانی و برخی اعضای خانواده اش، حتی در سال ۱۳۹۲ پرونده وی به دادستانی کل کشور رفته و دادستانی دستور بررسی پرونده را به دادگاه مهاباد داده، اما اداره اطلاعات ارومیه از ادامه کار و آزادی وی ممانعت به عمل می‌اورد.
محمد نظری در تاریخ ۲۴ آبان ۹۶ به همراه دو زندانی سیاسی کرد دیگر به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و در آنجا محبوس است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_ارومیه #محمد_نظری #زندانی_سیاسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر