۱۳۹۷ بهمن ۵, جمعه

۴۸ ساعت شکنجه در هوای سرد زندان رجایی شهر و خودزنی صمد فرهادی

رئیس زندان رجایی شهر غلامرضا ضیایی و عواملش با شکنجه و نگه داشتن صمد فرهادی به مدت ۴۸ ساعت در هوای سرد، وی را وادار به خودکشی کردند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، روز سه شنبه ۲ بهمن ماه ۹۷، بر اساس گزارش رسیده از یک منبع مطلع، به دستور رئیس زندان رجایی شهر غلامرضا ضیایی، مأموران زندان قصد انتقال زندانی صمد فرهادی را به بند ۳ داشتند. این زندانی به دلیل تهدید قتل وی توسط عوامل زندان از رفتن به این بند خودداری کرد. 
اما تعدادی از کارکنان زندان از جمله رئیس زندان غلامرضا ضیایی، ولی محمدی (معاون داخلی)، منوچهر زلال معاون بند ۱۰ و حسن قبادی (معاون داخلی) بدون دستور قضایی صمد فرهادی را جلوی درب ورودی بند ۳ دستبند و پابند زده و به مدت ۴۸ ساعت در هوای سرد نگه داشتند تا او را مجبور به ورود به بند ۳ نمایند. به گفته منبع ما قتل این زندانی توسط ریاست زندان هماهنگی شده است.
صمد فرهادی با توجه به  فشار و آزار و تحت الحفظ بودن توسط افسر نگهبان شیفت آن روز و ۴۸ ساعت ماندن در سرمای شدید بیرون درب زندان تحت فشارهای عصبی و روانی قرار گرفت و در بند دست به خودکشی زد. 
پس از اقدام به خودکشی او را به بیمارستان رجایی شهر کرج و پس از آن به بیمارستان رازی تهران منتقل کردند.
صمد فرهادی هم اکنون در شرایط وخیم جسمی در حالیکه از عوارض جسمی ناشی از خودکشی رنج می برد، در سلولهای انفرادی قرنطینه زندان رجایی شهر محبوس کرده اند.
به گزارش منبع مطلع صمد فرهادی در اعتراض به این شرایط و با درخواست انتقال به بند ۱۰ زندان رجایی شهر دست به اعتصاب غذا زده است. 
صمد فرهادی به همراه ۳ زندانی دیگر به اتهام قتل دستگیر و هم اکنون مدت سه سال است که در بلاتکلیفی به سر می‌برد.
علاوه بر بلاتکلیفی زندانیان،‌ مبلغ ۴ میلیارد تومان پول بازداشت‌شدگان که مبلغ مورد دعوا در این پرونده بوده است، توسط مقامات قضایی ضبط و حساب‌های این زندانیان بلوک شده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_رجایی_شهر #سرما #چهل_سال_شکنجه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر