۱۳۹۷ بهمن ۲, سه‌شنبه

جعفر نرانی زندانی نیمه مفلوج محروم از درمان و دادرسی

جعفر نرانی زندانی نیمه مفلوج محروم از درمان و دادرسی

جعفر نرانی که حین دستگیری با ضرب گلوله نیمه مفلوج شده است، در زندان مرکزی زاهدان تاکنون محروم از دادرسی و درمان بوده و تحت فشار و ضرب و شتم قرار دارد. 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، بر اساس گزارشی که کمپین فعالین بلوچ منتشر کرد، جعفر نرانی فرزند نورمحمد، ۳۵ ساله اهل ایرافشان سرباز در سال ۹۲ به اتهام قتل بازداشت و با وجود گذشت ۵ سال از زمان بازداشت همچنان بلاتکلیف است. جعفر نرانی در مدت ۵ سال بازداشتش فقط یک بار در اوایل بازداشت مورد بازپرسی قرار گرفته، و پس از آن هیچگونه جلسه دادرسی برای وی برگذار نشده و اکنون هیچ شاکی خصوصی نیز در پرونده ندارد.
اما طی دوران ۵ ساله زندان به اتهام توهین به خامنه ای دوبار پیاپی بر علیه او پرونده سازی شده و برای او در دادگاه زاهدان پرونده تشکیل شده است. 
وی حین دستگیری توسط ماموران انتظامی ایرافشان مورد اصابت چندین گلوله به ناحیه هر دو پا قرار گرفت. جعفر نرانی در زندان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی نیمه فلج شد و پس از آن دیگر قادر به راه رفتن نیست. 
روز ۱۳ آبان ماه ۹۷، در حالی که بدلیل بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان بستری بود، توسط احمد پودینه و دو سرباز زندان زاهدان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. 
به گفته یکی از بستگان وی: «جعفر نرانی مدتی پیش بخاطر اعتراض به ۵ سال بلاتکلیفی اش در زندان توسط ایرج نوربخش از زندان سراوان به زندان مرکزی زاهدان تبعید شد و  بخاطر بیماری عفونت هر دو پا جهت مداوا به بیمارستان انتقال یافت که بخاطر درخواست رفتن به سرویس بهداشتی از طرف مامور اعزام و مراقبت احمد پودینه و دو سرباز بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بلافاصله با قطع روند درمان به زندان مرکزی زاهدان منتقل و ممنوع الملاقات و محروم از تماس تلفنی شد».
جعفر نرانی پیش از این در زندان سراوان و هم اکنون در زندان مرکزی زاهدان از دسترسی به درمان محروم بوده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_زاهدان #بیمار #سراوان #چهل_سال_شکنجه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر