۱۳۹۷ دی ۲۶, چهارشنبه

انتقال تعدادی از زندانيان زندان شيبان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز

تنی چند از زندانیان زندان شیبان به بازداشتگاه اطلاعات اهواز منتقل شدند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - ن به اعدام، روز يكشنبه 23 دی ماه، يوسف سواری 28 ساله از اهالی منطقه ابوحميضه دشت آزادگان و امين ظاهری ساری 22 ساله از اهالی كوی علوی (حي الثوره) شهر اهواز همراه تعداد ديگری از بازداشت شدگان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شدند. از هويت ديگر افراد منتقل شده به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز اطلاعی در دست نيست.
انتقال زندانیان به اداره اطلاعات، باعث نگرانی خانواده ها از بازجویی و شکنجه عزیزانشان شده است. نگرانی خانواده ها اینست که فرزندان مجددا تحت شکنجه و پرونده سازی جدید قرار بگیرند.
يوسف سواری در 17 آبان ماه ۹۷ توسط اطلاعات سپاه شهر سوسنگرد (دشت آزادگان) بعد از ضرب وشتم والدينش بازداشت شده بود كه دو هفته پيش شعبه اول دادگاه انقلاب سوسنگرد قرار وثيقه 500 ميليون تومان برای او صادر كرده است. يوسف سواری بيش از يك ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به حدی شکنجه شده بود که وی را به به دلیل وخامت حال بیمارستانی در اهواز منتقل کردند. 
امين ظاهری ساری یکی دیگر از منتقل شدگان به اداره اطلاعات، به همراه پدرش حطاب ظاهری ساری و خواهرش خانم آمنه ظاهری ساری در چهارشنبه 14 آبان 1397 توسط  ناحيه امام علی(ع) تابع اطلاعات سپاه واقع در ملی راه جنب بيمارستان ابوذر بازداشت شد. امين ظاهری ساری و پسر عمويش يوسف سواری در 15 آذرماه 1397 به زندان شيبان بند 4 منتقل شدند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_شیبان #شکنجه #اهواز #چهل_سال_شکنجه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر