۱۳۹۴ شهریور ۴, چهارشنبه

بازداشت جمعی از شاگردان محمدعلی طاهری در قم؛ اسامی ۱۲ تن مشخص شد

#ایران - بازداشت جمعی از شاگردان محمدعلی طاهری در قم؛ اسامی ۱۲ تن مشخص شد


جمعی از پیروان “عرفان حلقه” که از ۹ روز پیش در اعتراض به صدور حکم اعدام محمدعلی طاهری در حرم “حضرت معصومه” در قم تحصن کرده بودند، روز گذشته بازداشت شدند که هویت ۱۲ تن تا کنون مشخص شده است. عصر روز دوشنبه دوم خرداد، جمعی از متحصنین که حرم را به مقصد منزل “مکارم شیرازی” از مراجع تقلید، ترک کرده بودند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند، همزمان جمعی از پیروان “عرفان حلقه” نیز در مسیر پیوستن به تحصن بازداشت شدند.به گفته یک منبع مطلع پیشنهاد مراجعه به بیت “مکارم شیرازی” از سوی نیروهای امنیتی مطرح شده است، وی یکی از سه مرجع تقلیدی است که به شکلی تلویحی فتوای ارتداد محمدعلی طاهری را صادر کرده است.
نعیمه تقوی، مهناز فرهاد، عظیمه سپهری، آرزو مقدم سپهر، ثریا عهدی، نعیمه عهدی، آرزو عهدی، هایده درخشانی، محمود امین، آخوندی، بهارین عسگریه و مریم امیری را به عنوان بخشی از بازداشت شدگان روز دوشنبه در شهر قم ذکر کرده اند.
محمدعلی طاهری بنیانگذار مکتب “عرفان حلقه” در ایران که مدت ها است در بازداشت به سر می برد، اخیرا از سوی قوه قضائیه به اعدام محکوم شده است، حکمی که اعتراضات فراوانی را در پی داشته است.

#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر