۱۳۹۴ شهریور ۵, پنجشنبه

آیت الله علوی گرکانی: فتوای قطعی ارتداد محمدعلی طاهری را صادر نکرده‌ام

#ایران - آیت الله علوی گرکانی: فتوای قطعی ارتداد محمدعلی طاهری را صادر نکرده‌ام


آیت‌الله علوی گرکانی از مراجع تقلید، طی استفتائی، درباره فتوای پیشین خود در «مفسد فی الارض» دانستن محمدعلی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه، توضیحاتی را ارائه کرد. محمدعلی طاهری نزدیک به پنج سال است که در انفرادی‌های بند دو الف سپاه پاسداران نگهداری می‌شود و خود و خانواده‌اش تحت شکنجه‌های جسمی و روحی فراوانی قرار گرفته‌اند.طی روزهای گذشته تعداد زیادی از هواداران عرفان حلقه در داخل و خارج از کشور تحصن کرده‌اند. شاگردان محمدعلی طاهری خواستار اصلاح فتوای سه مرجع تقلید(آیات علوی گرکانی، صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی) شده‌اند. این افراد هم‌چنین درخواست ملاقات و رویت استاد خود را در زندان اوین برای اطمینان از سلامت وی دارند.در همین راستا، آیت‌الله علوی گرکانی از مراجع تقلید شیعه، درباره متن فتوای خود در «مرتد» دانستن محمدعلی طاهری بنیان‌گذار عرفان حلقه توضیحاتی را ارائه کرد.در نامه‌ای جمعی از شاگردان محمدعلی طاهری از این مرجع تقلید پرسیده‌اند:
بسمه تعالی
کلکم راع و کلکم مسوول
با سلام خدمت مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی
احتراما نظر به فتوای جنابعالی در خصوص دانشمند فرهیخته استاد محمدعلی طاهری که همواره تئوری‌های علمی و معرفتی ایشان در سطح جهانی برای میهن اسلامی افتخار آفرین بوده است، ما تعدادی از محققان تئوری‌های ایشان بدین‌وسیله به عرض می‌رسانیم که پیش فرض‌هایی که در خصوص نظریه‌های ایشان به شما ارائه شده و مبنای اعلام نظر جنابعالی مبنی بر ارتداد یا افساد ایشان گردیده است، کذب محض بوده، تهمتی آشکار به انسانی معتقد و مسلمان جهت اخذ مجوز برای ریختن خون عاشقان کمال و معرفت به دست پرچم‌داران دیانت می‌باشد. و بدین وسیله در پیشگاه خداوند متعال شهادت می‌دهیم که آموزه‌های استاد محمدعلی طاهری درعرفان حلقه نه تنها در بعد درمان باعث درک عملی هوالشافی گردید، بلکه منجر به ارتقای میزان فهم و درک مقام مسلمانی و مشایعت راه اولیا و انبیای الهی و نایل شدن به عبادت عملی و کیفیت بهتر در اعمال عبادی نیز شده است.
لذا از جنابعالی خواستاریم با اصلاح فتوا بر مبنای اطلاعات صحیح، این ترفند را خنثی و از کشته شدن مسلمانی مومن، معتقد و بی‌گناه (با مجوز شما) جلوگیری نمایید.
با آرزوی توفیق الهی
آیت‌الله علوی گرکانی در پاسخ به این نامه نوشته است:چنان‌چه به متن فتوا دقت کرده باشید، خواهید دانست که فتوای ارتداد «بر فرض بیان مطالب مطرح در سوال و انکار ضروریات دین» می‌باشد و هیچ‌گونه فتوای قطعی بر ارتداد ایشان داده نشده است و این فتوا با فتوای به ارتداد شاهین نجفی که قطعی بوده است متفاوت می‌باشد و به صورت مشروط داده شده است و لذا نیاز به تصحیح نیست.

#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر