۱۳۹۴ شهریور ۸, یکشنبه

امروز بازهم رفتم شعبه تجدید نظر امید

#ایران - امروز بازهم رفتم شعبه تجدید نظر امید
فیس سیمین عیوضی زاده(مادر امیدعلی شناس)


ابتدا رییس دفتر شعبه به من گفت قاضی ها نیستند ( قاضی زرگر وقاضی قمی نژاد) گفتم آمدم درخواستی که دو هفته پیش دادم برای اجرای قرار وثیقه (100میلیون تومانی) را پیگیری کنم. گفت شعبه دادگاه بدوی باید قرار را اجرا میکرد گفتم آقای مقیسه هم گفت باید بازپرس (خورشیدی) این کار را میکرد .بازپرس هم من را ارجاع داد به دادگاه بدوی و گفت قرار وثیقه را دادگاه اجرا میکند به رئیس دفتر قاضی زرگر گفتم من پیش خدابخشی (معاون دادستان) رفتم او گفت ماندن امید در زندان در حالیکه قرار وثیقه برایش صادر شده غیر قانونی است برو از مقیسه شکایت کن . ریئس دفتر شعبه 36 به من گفت چرا این کار را نکردی؟ الان هم میتوانی شکایت کنی گفتم چرا شما شکایت نمی کنید؟ شما که یک مقام قضایی هستید و میبینید در دستگاه قضایی یک خلاف قانون صورت گرفته چرا شما شکایت نمی کنید ؟ گفت این وظیفه من نیست من فقط شما را راهنمایی کردم. بالاخره اجازه داد قاضی قمی نژاد را ببینم. از جناب قاضی هم کمابیش همین حرف ها راشنیدم گفتند متهم را نمی شود بیش از چهار ماه در بازداشت موقت نگه داشت گفتم امید ده ماه در بازداشت موقت بود گفت گاهی قرار وثیقه صادر میکنند ولی منظورشان اجرای آن نیست گفتم امید یک سال است که در زندان است و هنوز حکم قطعی ندارد گفت دارد حکمش را می کشد. میخواستم بگویم چرا در مورد خودی ها اینطور نیست وتاحکم قطعی نگرفتند پای به زندان نمیگذارند ولی نگفتم. بالاخره زمین تا آسمان فرق است بین خودی و غیر خودی. گفت بازپرس باید قرار وثیقه ای که خود صادر کرده اجرا می کرد این کار را نکرده و توپ را انداخته به زمین ما. این جمله "کار خودشان را انجام نمی دهند و توپ را می اندازند به زمین ما" را بیش از ده بار از مسئولان مختلف شنیدم و حتی برخی برای اینکه میزان پایبند بودنشان به قانون را نشان دهند چند بد وبیراه ویا نفرین هم نثار کسانی می کنند که "قانون را زیر پا می گذارند "و برخی هم آهی می کشند که" چرا اینقدر مردم را اذیت می کنند"!!!!!!!!!

#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر