۱۳۹۴ دی ۲۵, جمعه

سعید رضایی زندانی عقیدتی بهایی در زندان

#ایران - سعید رضایی زندانی عقیدتی بهایی در زندان


سعید رضایی از رهبران جامعه بهایی ایران که به یاران ایران معروفند در سال 87 دستگیر شد و به 20 سال زندان محکوم شد. ایشان 58 سال دارد و جزو مدیران سرشناس و مهندس کشاورز بود.
آقای رضایی درمورد مطالعات جامعه بهایی از جمله افرادی است که چندین کتاب نوشته است. وی متولد آبادان و بزرگ شده شیراز است و تحصیلات خود را در دانشگاه پهلوی به پایان رساند.
بعد از ایجاد موج فشار‌ها در سال ۱۳۶۰ بر جامعه بهایی وی به شمال کشور نقل مکان کرد و با وجود فشار‌ها بر بهائیان مدتی آنجا ماند و پس از آن به کرمان رفت.با وجود آنکه تحصیلات عالیه داشت به شغل نجاری روی آورد و به کارهای متفرقه مشغول شد. آقای رضائی و خانم شهین روحانیان، سه فرزند دارند. دو دختر آن‌ها هر دو در سنین بیست سالگی از گروه پنجاه وچهار نفری بودند که در سال ۱۳۸۵ در شیراز به خاطر همراهی در طرحی برای کمک به کودکان محروم بازداشت شدند.
پسر ایشان در زمان بازداشت وی، تنها ۱۲ سال سن داشت .
سعید رضایی پیش‌تر نیز به اتهام بهایی بودن بازداشت و در سلول انفرادی نگه داری شده بود. این در حالی است که وی از بیماری‌های متعدد قلبی رنج می‌برد و سال گذشته مورد جراحی قلب قرار گرفته بود. با این حال بارها با اعزام وی به بیمارستان توسط ماموران امنیتی و مسئولان زندان جلوگیری به عمل آماده است
خانم شهین روحانیان در دی ماه امسال در دلنوشته‌ای به مناسبت سالگرد ازدواجشان اینطور نوشته است:
یار همیشه مهربانم سعید: خیلی مبارکه، سالگرد زندگی مشترکمونو می‌گم. یک سال دیگه هم گذشت و تو برای هشتمین سال از من دوری و در زندان ظلم و تعصب به سر می‌بری. از من دوری و من بیشتر از همیشه دوستت دارم و به وجود نازنینت افتخار می‌کنم.



 در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر