۱۳۹۵ بهمن ۳۰, شنبه

دادنامه خانواده زندانی فوت شده به خانم عاصمه جهانگیر

#حقوق بشر #ایران -دادنامه خانواده زندانی فوت شده به خانم عاصمه جهانگیر



خانواده زندانی سیاسی فهیم کریمی ریک آبادی با ۱۱ سال سابقه زندان که چندی پیش به طرز مشکوکی در زندان ارومیه فوت کرد٫با ارسال دادنامه ای به خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران شکایت کرده و خواهان مشخص شدن علت فوت شدند. 
متن نامه:

نامه سرگشاده خانواده فهیم کریمی ریک آبادی به خانم عاصمه جهانگیر،گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران

احتراماً به استحضار می‌رسانیم که جنازه فهیم کریمی ریک آبادی زندانی سیاسی کُرد که در دهه‌های گذشته سابقه ١١ سال حبس را داشت، روز بیست و چهارم دیماه سال ٩٥ از طرف نیروهای امنیتی شهرستان ارومیه به ما برای دفن تحویل داده شد.

سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران جهت تحویل و خاکسپاری سریع پیکر وی با ما تماس گرفتند در حالی که تا پیش از این هر گونه اطلاع از وی و یا دستگیری و محل نگهداریش را منکر می‌شدند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در زمان تحویل پیکر فهیم کریمی ریک آبادی، ما را نسبت به هرگونه پیگیری نحوه مرگ وی بر حذر داشتند و به صورت شفاهی و بدون کالبد شکافی اعلام کردند که پزشک قانونی دلیل مرگ وی را عارضه قلبی تشخیص داده است، این در حال است که وی تا قبل از آن هیچ گونه مشکل فیزیکی و یا بیماری مزمن نداشته بود.

خانم جهانگیر ،ما از شما درخواست می‌کنیم که نهادهای امنیتی و قضایی ایران را در مورد این پرونده مورد بازخواست قرار دهید، که چگونه جسد یک شخص را با وجود انکار بازداشت و در حبس بودن وی و همچنین آثار ضرب و شتم و شکنجه بدنی به خانواده‌اش تحویل داده‌اند.

خانم جهانگیر، ما از شما و تمام نهادهای حقوق بشری خواهشمندیم که به ما در به نتیجه رساندن علت مرگ یک زندانی که بدون هیچ اتهامی بازداشت و زندانی شده و تنها جرم وی کرد و سُنی مذهب بوده است ،کمک کنید.

با احترام

اعضاء خانواده فهیم کریمی ریک آبادی

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر