۱۳۹۴ اسفند ۵, چهارشنبه

بهنام ابراهیم زاده از زندان رجایی شهر: نمایش انتخاباتی برای ما کارگران، ما مردم محروم کردستان و ما محرومان جامعه جایی ندارد

#ایران - بهنام ابراهیم زاده از زندان رجایی شهر:  نمایش انتخاباتی برای ما کارگران، ما مردم محروم کردستان و ما محرومان جامعه جایی ندارد 


یکی از کسانیکه بعنوان نماینده مجلس اسلامی دو شهر اشنویه و نقده از سوی هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان تایید صلاحیت شده است، شخصی به نام علی زنجانی است. او فردی منفور است که طی کلیپی پر از اظهارات سخیف در فضای مجازی علیه مردم کرد تلاش به نفرت پراکنی در میان مردم کرده و از پاکسازی قومی شهر نقده از کردها و یا مثلا از اینکه نباید به کردها تعطیلات داده شود، کارخانه قند نقده متعلق به ترکها است و غیره سخن میگوید. و حالا قرار است که فرد فاشیستی مثل او و امثالهم بروند مجلس و قانونگزار باشند. آنهم بر اساس قانون اساسی که یک رکن مهممش تفرقه قومی و جنسی است. روشن است که نمایش انتخاباتی برای ما کارگران، ما مردم محروم کردستان و ما محرومان جامعه جایی ندارد. و من بعنوان کسی که زاده اشنویه هستم، نفرت و اعتراض خود را نسبت به سخنان علی زنجانی اعلام میکنم. این سخنان باید با انزجار همگان از کرد و ترک و هر انسانی، روبرو شود. 
این اولین بار نیست که از سوی چنین افراد معلوم الحالی چنین اظهارات قومگرایانه سخیفی را می شنویم. مردم شهرهای اشنویه و نقده هیچگاه لفاظی پراکنی های فاشیستی ملا حسنی امام جمعه ارومیه در دهه ٦٠ را که منجر به درگیری و جنگ قومی تحت عنوان کرد و ترک، شیعه و سنی در شهر نقده شد و در کنار آن کشتار و ویرانگری در قارنا و قلات انجام گرفت را فراموش نمیکنند. آن اتفاق در آن زمان درسهای بسیاری برای مردم داشت. مردم به تجربه نقش چنین افرادی را که هویت مشترک انسانها را مورد تعرض قرارداده و برای جنگ قومی تلاش میکنند تا کل مردم را به قهقرا و فقر و بندگی بکشانند، را دیده اند و این تجربه فراموش ناشدنی است. مردم کرد و ترک امروز در کنار هم با خواست معیشت و منزلت از هرگونه قومگرایی نفرت دارند. مردم کردستان نه تنها نمایش انتخابات را قبول ندارند، بلکه به اظهاراتی از نوع سخنان فاشیستی علی زنجانی اعتراض دارند.من قبلا هم اعلام کرده ام انتخابات ها برای من به عنوان کارگری که جوانیم را در زندان گذرانده ام، برای من که همسرم و خانواده ام همراه با من در زیر فشار و آزار دائم قرار داشته اند، جایی ندارد. انتخابات برای ما کارگران که نپرداختن دستمزد به روشی معمول در جامعه تبدیل شده است و سی و چند سال است که زندگی زیر خط فقر فرزندانمان و جانمان را تباه کرده است، معنا و مکانی ندارد. این چیزی است که داریم با اعتراض هر روزه مان در کارخانجات مختلف فریاد میزنیم. این چیزی است که من و امثال من بخاطرش در زندانیم. ما در این انتخابات شرکت نمیکنیم. ما به آنچه بر سر من کارگر و توده محروم مردم آمده است اعتراض داریم. ما به ستم ملی که همواره مردم کردستان را در حاشیه نگاهداشته است، اعتراض داریم. خواست ما مردم آزادی، برابری ، عدالت اجتماعی است.
بهمن ٩٤
بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری، عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری
زندان رجایی شهر، اندرزگاه ١٠ رجایی شهر

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر