۱۳۹۴ اسفند ۶, پنجشنبه

معلم زندانی علی اکبر باغانی را آزاد کنید

#ایران -  علی اکبر باغانی 


زادروز‌: 1338
زادگاه: سبزوار(روستای باغان)
شغل:معلم
فعالیت‌: دبیرکل کانون صنفی معلمان در تهران
بازداشت: 4 خرداد 1394
اتهام‌: فعالیت های صنفی؛ دفاع از حقوق معلمان ایران؛ دفاع از معلمان زندانی؛ دفاع از کودکان سوخته شده در مدرسه شین آباد
محکومیت‌: 6سال حبس و تبعید به زابل
خانواده: متاهل

***********
درباره باغانی:
علی اکبر باغانی در سال ۱۳۳۸ در سبزوار، روستای باغان متولد شد. پس از تحصیلات ابتدایی در سبزوار تحصیلات خود را در مدارس شبانه‌روزی ادامه و پس از سالها کار و تحصیل به شغل معلمی پرداخت. در دهه 70  شمسی به عضویت کانون صنفی معلمان درآمد و در سال ۱۳۸۳ به عنوان دبیر کل کانون تهران و تشکلهای صنفی کشور انتخاب شد. 

بازداشت :
علی اکبر باغانی، همزمان با تجمعات گسترده فرهنگیان در ۲۳ اسفند ۸۵ در میدان بهارستان دستگیر و تا ۱۰ فروردین ۸۶ در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت بود. پس از مدت کوتاهی در روز ۲۷ فروردین‌ماه ۸۶ ، در کلاس درس بازداشت و تا ۱۸ اردیبهشت همان سال در زندان اوین در انفرادی بسر برده و در همان زمان با رای دادگاه به ۵ سال زندان تعلیقی و ۲ سال تبعید به جرم فعالیت های صنفی محکوم شد و بالاجبار بازنشسته شد. 

اتهامات و حکم:
در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۱ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی یحیی پیر عباسی به اتهام دفاع از حقوق معلمان ایران، دفاع از معلمان زندانی، کودکان سوخته شده در مدرسه شین آباد…… به یکسال حبس( با جمع تعلیقی ،۶ سال حبس) در زندان قزلحصار و ۱۰ سال تبعید به زابل محکوم شد. این حکم در شعبه تجدید نظر توسط قاضی زرگری تایید و در حال حاضر پرونده برای دادرسی به دیوان عالی کشور ارسال شد.
علی اکبرباغانی، چهارم خرداد ماه سال 94 پس از حضور در دادسرای زندان اوین، بازداشت و برای اجرای حکم به زندان رجایی شهرمنتقل شد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر