۱۳۹۵ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

نشر اولین کتاب در باره ریحانه جباری بقلم یک آمریکایی

 #ایران - نشر اولین کتاب در باره ریحانه جباری بقلم یک آمریکایی 



بنقل از فیس شعله پاکروان 

اولین کتاب در باره ی ریحانه با قلم یک امریکایی و مسیحی مومن نوشته و منتشر شده است . کتابهای دیگر هم در راهند . هر کسی از ظن خود خواهد نوشت . حقوقدانان زیر پا رفتن قوانین موجود در روند دادرسی ریحان را بررسی میکنند
و سیاستمداران توضیح و تذکراتی که مقامات اروپایی بر آن تاکید داشتند را خواهند گفت . هنرمندان از زبان خود و فعالین اجتماعی و زنان از دیدگاه خود خواهند نوشت .
بهر حال این نخستین کتاب است که در باره ریحانه نوشته شده . با همکاری از سه نقطه ی جهان . رندی نوبل در امریکا سوالات خود را به پیمانه ثابت در مالزی میگفت و پیمانه از من در ایران میپرسید . تکنولوژی به یاری مان آمده بود تا بتوانیم ارتباط خود را حفظ کنیم . ریحان مثل همه جوانان ، عاشق تکنولوژی بود . عاشق دنیای مدرن و انسانی . میخواست وقتی آزاد شد یکماه پای فیسبوک بنشیند تا دقیق بداند دنیای فیسبوکی چه خصوصیاتی دارد . خیلی از پیامهای مردم را برایش ذخیره کرده بودم تا بخواند . ذخیره ای که هرگز باز نشد . هرگز خوانده نشد .
اکنون او در آرامش است و با سبکبالی پرواز میکند . شاید به ادامه ظلمهایی که به بشریت میشود میگرید . شاید هم به خوش خیالی ظالمان میخندد . چون او اکنون میداند که صدایش به سراسر جهان رسیده و مرزهای جغرافیایی را درنوردیده . میداند که همراه باد ، از لابلای برگهای درختان عبور کرده و در قلب میلیونها انسان با فرهنگ و زبان مختلف نشسته است . او صدای هزاران زن شده که پیش و پس از او قربانی تبعیض شدند .
ریحانم ، پروانه ای ست که با درد پرواز کرد . اما شمعی شد فروزان که راه را نشان میدهد به میلیونها زن و مرد شریف ، تا راست قامت بمانند و ارزشی را خلق کنند در این جهان خونبار امروزی . با جانش فریاد زد مرگ پایان زندگی نیست . زنده باد زندگی ، حتی پس از مرگ .


در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر