۱۳۹۵ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

درخواست استمداد رمضان احمد کمال زندانی در حال اعتصاب غذا از مجامع حقوق بشری

#ایران - درخواست استمداد رمضان احمد کمال زندانی در حال اعتصاب غذا از مجامع حقوق بشری 



رمضان احمد کمال زندانی سیاسی اهل سوریه محبوس در زندان رجایی شهر در نامه ای که از زندان فرستاده است به طور خلاصه به تشریح وضعیت خود از ابتدای دستگیری تابحال پرداخته و از مجامع حقوق بشری درخواست کمک برای معالجه و رسیدگی پزشکی میکند. 
لازم به یادآوریست که این زندانی سیاسی از تاریخ 28فروردین در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی خود دست به اعتصاب غذا زده است و همبندیان وی تابحال حداقل دو بار به هموطنان و مجامع حقوق بشری در خصوص وضعیت وخیم  و مرگ خاموش وی هشدار داده اند. 
متن نامه ایشان به این شرح است :

اینجانب رمضان احمد کمال در سال 1387 در ماکو دستگیر شدم در حالی که چند گلوله خورده بودم و مرا به رگبار بسته بودند... در همان وضعیت مرا به زندان و با حداقل رسیدگی پزشکی به سلول انفرادی بردند در حالی که از ناحیه پا، کمر، صورت و دست زخمی شده بودم .در حالیکه من هیچ واکنشی نشان نداده بودم و هیچگاه مسلح نبودم. تنها جرم من هواداری از سازمان های کردی بود .
من مدتها بدون هیچ رسیدگی و معالجه ای در سلولهای انفرادی زندان ارومیه بودم و به همین دلیل بعد از چند ماه عدم رسیدگی، در حالیکه وضعیتم به وخامت گرانیده بود ٫اجبارا مرا به بیمارستان فرستادند . دکتر بیمارستان تعجب می کرد که چرا تا به حال تو را به بیمارستان نیاورده اند...؟؟؟ تمام بدنم را عفونت گرفته بود و داشتم با مرگ دست و پنجه نرم می کردم و دکتر هم چندان امیدوار نبود.
بعد از مدتی بدون هیچ درمان جدی مرا به زندان و سپس به زندان قزوین تبعید کردند. در زندان قزوین علاوه بر عدم رسیدگی با انبوه توهین ها و تحقیرها مواجه شدم. پس از مدتی از آنجا هم به زندان رجایی شهر منتقل شدم. آنجا هم به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و در حالیکه هیچ حقی برای من قائل نبودند و وقتی هم به دلیل وضعیت وخیم من، مرا به بیمارستان فرستادند با یک جراحی صوری و کینه توزانه ... دست راستم را هم کاملا فلج کردند... حال هم هر چه قدر تلاش می کنم برای معالجه دستم که خودشان با عمل غیر مسئولانه، از کار انداخته اند هیچ اقدامی نمی کنند و بعضا هم با انتقال به بیمارستان و تجویز چند مسکن عملا هیچ کاری نمی کنند و تازه مورد ضرب و شتم و توهین هم قرار می دهند... لذا از همه مجامع حقوق بشری مصرانه درخواست کمک و استمداد دارم.

رمضان احمد کمال - زندان گوهردشت (رجایی شهر کرج)

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر